Waarom halen de bakkers of fabrieken 't klokhuis er niet uit bij 't maken van een appeltaart?

Vaak zitten er pitten en van die harde glazige nagelachtige stukjes klokhuisgedeeltjes in appeltaarten. Zo ontzettend smerig!!
Die gasten hebben 't verpest: ik hoef nooit meer appeltaart.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
2.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou dan heb je een hele slechte taart te pakken hoor...ik heb dat nog nooit geproefd..en nee dat meen ik oprecht ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vreemd... Ik heb dat juist heel vaak meegemaakt. Ik hoef ze niet meer :r
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik herken dat. Reden om nooit een appeltaart te kopen, maar altijd zelf te maken.

Antwoorden (5)

Appelboortjes hebben soms een kleine diameter,dan blijven er wat restjes hangen.En die had jij dan in je taartje.Maar het mag niet. Bak er zelf eens een, is heel simpel en veel lekkerder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Da's precies de reden dat ik ze zelf bak! Kost wel even tijd om de appels goed schoon te krijgen, maar er zitten dan absoluut geen harde stukjes in.
Maar dat zeg ik: het kost wel even tijd. Als je meerdere appeltaarten bakt, zoals dat voornamelijk in fabrieken gebeurt, dan moet het allemaal snel, want dat bespaart kosten en houd de prijs van je appeltaart acceptabel.
En dus hebben ze een appelboor met een standaard maat. Maar ja, niet iedere appel is gelijk, en daarom vind je die stukjes in je appeltaart terug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk omdat alles machinaal gebeurd en er daardoor wel eens wat restjes in de taart blijven zitten. Het verbetert inderdaad niet echt de smaak en zelfgemaakt is vaak nog het lekkerst ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onze roeivereniging betrekt haar appeltaarten van een plaatselijke sociale werkplaats. Daar zitten gehandicapten met de hand appeltaarten te maken. Die taarten zijn lekkerder dan de fabriekstaarten.

Gehandicapten blij, roeiers blij.

Ga eens na of er bij jou in de buurt ook zo'n sociale werkplaats is waar ze appeltaarten maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze wassen toch wel hun handen, hè?!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@View2009
bahbah wat dat dat nu toch voor opmerking.. vraag je dat ook aan de visboer of de slager die met zijn vingers aan je biefstukje zit?... en die pakken tussendoor nog wel het geld in hun vingers.. ik zie de slager niet na elke handeling zijn handen wassen... ja afvegen aan zijn vieze schort....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de roei wordt wel eens gezegd dat die taarten zo lekker zijn vanwege het kwijl van de gehandicapten... Da's natuurlijk met een fikse portie smileys bedoeld...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@View2009:
De visboer is dacht ik verplicht 't haringschoonmaakgedeelte zo te situeren dat je een klein beetje kunt meekijken. En ik zie dan ook altijd dat ze handschoenen gebruiken (maar dat zegt op zich nog niet alles natuurlijk - die handschoenen kunnen evengoed smerig worden/zijn na een tijdje gebruikt te zijn).
Hmmm, heb ik eigenlijk nooit last van... Heb je alle appeltaarten al geprobeerd? Het lijkt me idd heel smerig. Maar misschien ga je appeltaart weer eten als je er zelf een maakt! Dat is ook nog leuk om te doen ook!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jaah! Alleen... Ik moet meer om de lijn denken... :P