Waarom mag je een magnetron rekje wel gebruiken in de combi - en hetelucht stand, maar niet in de magnetron stand?

Er zit een rekje bij onze splinternieuwe magnetron. In het boekje staat: het rekje kan gebruikt worden in de heteluchtstand, grillstand, en combi stand.

Niet in de magnetron stand dus? Wij krijgen direct vonken van dat rekje!!!

terwijl wij de magnetron kochten, omdat het één van de weinigen MET rekje is zodat je twee magnetronmaaltijden tegelijk kan doen!!

en dat kan nu dus niet.

1) Heeft iemand een oplossing? Hoe doen jullie twee maaltijden tegelijk? (28 litr magnetron, combi)

2) zijn er dingen/blokjes/rekjes/steuntjes die in de magnetron kunnen, die ik tussen/op/over de maaltijden kan stapelen zodat er TOCH ruimte tussen die twee maaltijden zit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
24.4K
Rieneke1
13 jaar geleden
lekker krak, als dat al zo begint :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hmz, ja. maar vermoedelijk kán het dus wel. straks nog maar eens proberen, met wat meer precisie.

Het beste antwoord

in de magnetron mag je nooit met ijzer in net als randjes aan het bord en aluminiumfolie zijn ook niet goed. je krijgt dan vonken en hij kan in de brand vliegen. het is wel vreemd want normaal met een COMBI magnetron moet dat wel kunnen. ik zou even informeren bij de fabrikant hoe het zit. misschien heb je nog garantie en kun je hem omruilen tegen een andere.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Omdat hij van metaal is. Dat kan niet in de magnetron, dan krijg je kortsluitingen en vonken. Wel een mooi gezicht hoor, heb je foto's gemaakt:-)