Het schijnt beter te zijn om allerlei redenen, waarvan je er hier een aantal kunt vinden.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/natuurgeneeswijze/33625-honing-als-medicijn.html

En hier ook:
http://eten-en-drinken.infonu.nl/diversen/653-honing-toepassingen-even-uitgelicht.html

Daar staat als nadeel: Bij opwarming gaan vele enzymen, voedingswaarden en vitaminen verloren.

Het teveel gebruik van honing verhoogd de kans op kankerverwekkende stoffen in het lichaam. De Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) doet hier momenteel onderzoek naar. Zij adviseren wel om regelmatig van honing te wisselen.

En voor baby's schijnt het ook niet zo gezond te zijn. Vanaf de twaalf maanden kan een kind pas veilig honing gebruiken omdat ze dan genoeg afweerstoffen hebben ontwikkeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Voor kinderen onder een jaar is het heel slecht vanwege een bacterie die erin zit. Verder is het wat calorieen betreft niet slechter of beter dan gewone suiker. Het is dus geen alternatief voor de lijn. Verder is het bekend dat bepaalde soorten honing een bepaalde kanker verwekkende stof bevatten dus dat is ook niet goed.
Dus het is niet beter dan suiker in de thee. Maar voor alles geldt: met maten moet kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals het in je link staat, klink het heel anders dat hoe jij het zegt: "dat sommige honingsoorten kleine hoeveelheden pyrrolizidine alkaloïden bevatten, een stof die in planten als Jacobskruiskruid voorkomt en bij gebruik van grote hoeveelheden kankerverwekkend kan zijn. Consumptie van normale hoeveelheden honing kan voor de gezondheid geen kwaad."