ik heb voor vandaag gehakt maar zou wel eens iets anders er mee willen doen als altijd maar die ballen..wie heeft er een tip???

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
4K

Het beste antwoord

Je kan er een ovenschotel van maken; gehakt rul bakken met uitje, paprika, knoflook, of wat je maar in huis hebt. Voorgekookte groente erbovenop en daarop plakjes voorgekookte aardappel/puree en een sausje met paneermeel of geraspte kaas. Ca. 30-45 minuten in de oven.

Je kan er met Italiaanse kruiden ook kleine gehaktballetjes van draaien en dan bij de pasta doen.

Of een gehaktbrood maken. Ik heb zo het recept niet bij de hand maar op www.smulweb.nl staan wel veel recepten daarvoor.

Toegevoegd na 7 minuten:
(herfst)pasteitjes schieten mij net ook nog te binnen. Gehakt rulbakken met wat uitjes, knoflook, fijngesneden prei, kruiden met zout en peper. Gehakt goed uit laten lekken en op een plakje bladerdeeg leggen. Daarvan een flapje/driehoekje vouwen en volgens de gebruiksaanwijzingen van het bladerdeeg in de oven afbakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 ook erg jammieee

Andere antwoorden (15)

Maak kleine balletjes met gesnipperde ui, ketjap, gember, sambal en kokos erdoor. Bakken en afblussen met een scheut sherry.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een pompoen uithollen en vullen met geruld gehakt, thijm, knoflook en wat curry kruiden. Dan kaas er overheen en in de oven bakken tot de pompoen gaar is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gehakt rullen, daarna wat roerbakgroente erdoor en eventueel wat krieltjes erbij bakken.

Platte schijven ervan maken en als hamburger eten.
lekker met tomaat, sla, ui, mayo en een gebakken eitje erop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Burito's of fajita's ........ echt heerlijk.
pannekoekjes die je vult met geruld gehakt, sla,tomaatjes en saus naar keuze.
Lekker makkelijk, snel gemaakt en het smaakt echt goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Jammieeee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Hoe laat en waar moet ik zijn ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geen idee,vraag het aan de vragenstelster, zij gaat het hopelijk maken ;-)))
komkommer in de lengte doorsnijden en een paar tellen in kokend water doen.
gehakt normaal aanmaken, maar met extra kerriepoeder.
komkommer hiermee vullen, nog wat paneermeel erover, en in de oven ermee.
eet smakelijk!
14 jaar geleden
Probeer eens 'Knorr wereldgerechten Zweedse bullar'.
Echt de oplossing voor saaie gehaktballen. Het is een heel pakket voor een maaltijd (aardappelpuree met ijsbersla, komkommersla en Zweedse gehaktballen.
Ik vind het echt een oplossing en zou het je echt aan willen raden! Probeer het maar eens.

Toegevoegd na 57 seconden:
De gehaktballen worden zo lekker door de Zweedse kruidenmix (erdoorheen mixen) en de Zweedse roomsaus... mmmm eet smakelijk! ;-)

Toegevoegd na 8 minuten:
Het kost trouwens ook niet veel voorbereidingstijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heel lekker ja! +1
Aubergines uithollen, gehakt mengen met knoflook, tzaziki en een fijn gesneden uitje, aubergines mee vullen en insmeren met olijfolie.. geraspte kaas er over en in de oven.. smakelijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gisteren heerlijke Schotse eieren gemaakt :
Gehakt aanmaken met een zakje kruiden naar keuze, een ei en paneermeel. Kook vier eieren bijna hard, en verpak de eieren in een dun laagje van het gehakt en rol ze door de (kruiden) paneermeel.
Dan bakken of frituren (wel wat vet, maar dan blijven ze iets makkelijker heel) en eet smakelijk. Leuke verrassing ook : een mega-gehaktbal waar dan een heel ei in blijkt te zitten.

Ook lekker trouwens met een blokje kaas ipv een ei.

Lekker en makkelijk : chevapcici. Meng het gehakt met 1 eetlepel Vegeta-kruiden (turkse winkel) en eventueel een heel fijn gesnipperd uitje en rol er kleine worstjes van. Superlekker en supermakkelijk.

Gehakt-cordonbleus : platte plakken maken, plakje (rauwe of gekookte) ham en kaas er in, helemaal rondom dichtplakken en bakken. Jammie.

Indische gehaktballetjes (lekker net nassi en satesaus of chilisaus ) : gehakt aanmaken met een zakje nassi-kuidenmix en braden in boter met een scheutje ketjap. Ook lekker als je ze eerst door de ketjap haalt en dan in de magnetron klaarmaakt, lekker tussendoortje.

Ik weet er nog wel 100 geloof ik (gehakt is mijn 'lievelingsvlees') maar hier laat ik het maar even bij. Misschien schiet me straks nog iets leuks te binnen ; die zet ik dan wel bij de toevoegingen.

Toegevoegd na 16 minuten:
Nou vooruit, nog een paar : (ja, ik hou van makkelijke recepten waar je eenvoudig op kunt improviseren).

- Prutje : bak in één koekenpan blokjes (partjes,schijfjes, balletjes) aardappel en in de andere grof gehakt (ja, ik gebruik daar weer varkensgehakt voor, maar het kan ook goed met (de vulling van) grove boeren verse worst of heel fijn gesneden en goed gekruid 'bamivlees'). Als het allemaal gaar is bij elkaar doen, en een blik witte bonen in tomatenpuree erdoor, doorwarmen en opdienen.

- Bij de Turkse winkel hebben ze heerlijke kebab0kruiden in verschillende smaken. Door het (runder)gehakt kneden met een kopje water (grote hoeveelheiden ; altijd voor een kilo ofzo) en dan spiesjes, balletjes of worstjes van maken. Lekker in de grilpan.

Oh, mijn tekens zijn al op......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door de macaroni! lekker joh.. !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
moet je ze plat slaan dan heb je hamburgers
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gehakt rul bakken. In ovenschotel doen. Daaroverheen geblancheerde prei. Daaroverheen aardappelpuree.
half uurtje in de oven. MMM.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat ik nou net toevallig 4 ballen gehakt gedraaid hebben en gebakken,net voor ik op deze site keek.
maar er is zoveel mee te doen eindeloos.
maar ik vindt een balletje gehakt op zijn tijd nog steeds lekker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat ik heerlijk vind is gehakt in bladerdeeg!je maakt van je pond gehakt een boomstammetje met ingredienten wat je zelf wilt,dar doe je bladerdeeg omheen en in een cakeblik doe je het die kwartier in de oven op 200 graden(alles gaat dus rauw de oven in)hheeeeerrrrlllliiiiijjjjkkk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gevulde paprika;
(moet je wel een oven hebben)
1 paprika p/p

gehakt rul bakken, uitje er bij. snij de stengel er uit en haal de inhoud weg. (pitjes kun je makkelijk wegspoelen). vul ze met de gehakt en uit en zet ze ca. 30 min in de oven op 200 gr. lekker met gebakken aardappeltjes of rijst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spaghetti Bolognese (Italiaans)

Ingredienten
Voor 2 Personen:

- 1 ui
- 1 teentje knoflook (geperst)
- 250 gr gehakt
- 1 blik tomatenblokjes (of verse tomaten)
- 1 doosje tomatenpuree
- spaghettikruiden
- oregano
- tabasco (indien gewenst)
- peper en zout
- spaghetti
- parmesaanse kaas (gemalen)

Bereidingswijze
Glaceer de ui. Bak het gehakt apart en plet met een vork. Voeg de ui toe samen met de tomatenblokjes en de tomatenpuree. Doe de kruiden en de look erbij en laat gedurende 30min zachtjes pruttelen. (1 uur als je verse tomaten hebt gebruikt). Kook de spaghetti volgens de aanwijzingen op de verpakking. Doe de spaghetti in en bord en voeg de saus toe. Bestrooi met de parmesaanse kaas. Indien gewenst nog enkele minuutjes onder de grill gratineren.