Weet iemand recepten voor om brandnetel of 7-blad mee te bereiden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1K

Het beste antwoord

5 heb ik er gevonden, voor brandnetels.

http://www.mijnreceptenboek.nl/recepten/brandnetel/

Toegevoegd na 2 minuten:
Ook voor 7-blad met dank aan Seleme.

http://www.yunomi.nl/artikel/zevenblad-1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Brandnetelsoep.

1 ui (gesnipperd), 1 teentje knoflook, 2 eetlepels olie, 200 gram, jonge brandnetels, 5 deciliter groentebouillonscheutje, room, peper, zout.

Bereidingswijze:
Verhit de olie en fruit hierin de ui en pers de teen knoflook die je ook even meefruit tot ze glazig zijn.
Was de brandnetels en breng ze met aanhangend vocht aan de kook zodat ze slinken.
Als ze geslonken zijn meteen uit de pan halen.
Hak de brandnetels fijn of gebruik hier een keukenmachine / blender bij.
Voeg de brandnetels samen met de bouillon toe aan de ui en knoflook en breng dit aan de kook.
Laat 10 á 15 minuutjes zachtjes koken en breng de soep op smaak met peper en zout.
Voeg als laatste de room toe.

Tip:
Bij deze hele ouderwetse soep zijn croutons erg lekker.
Bak blokjes oud brood in een beetje olie tot ze lichtbruin en knapperig zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De brandnetels kort in een zeef (vergiet) in kokend water dompelen, goed laten uitlekken en fijnhakken. Verroer 100 gr. philadelphia verse roomkaas ( of een andere) met 1 t. uitgeperste knoflook en de fijngehakte brandnetel.
Kruiden met citroensap, zout en peper naar smaak.
Lekker op brood.

Kook en stamp 1 kg. aardappels.
Blancheer brandnetels en laat ze goed uitlekken.
Was een bosje raapsteeltjes en hak de brandnetels en raapsteeltjes klein. Vermeng dit met de aardappelpuree en warm alles goed door.Kruid met zout en peper.
Snijd een stukje komijnenkaas in blokjes en roer deze erdoor.
Deze stamppot is te maken met allerlei andere kruiden, zoals zevenblad, paardebloemen, madeliefjes en herderstasje. Kook deze kruiden wel even kort door voor je er stamppot van maakt. Dit is echt een lekkere voorjaarsstamp en dat is zowiezo de beste tijd om brandnetels te plukken want dan zijn de blaadjes nog jong en niet zo hard.
amc