Mag je een kant-en klare maaltijd (bijvoorbeeld spaghetti) gewoon met bord en al in de magnetron doen, of moet je het dan afdekken met folie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
9.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het niet afdekt, kun je er ook wat olijfolie over heen sprenkelen en halverwege de opwarmingstijd even doorroeren en niet alle folie kan in de magnetron hoor.

Het beste antwoord

Voor het opwarmen van eten gebruiken wij thuis altijd een magnetronbord (zie afbeelding.)
Het deksel voorkomt dat het opgewarmde eten uitdroogt, en het wordt lichtjes gestoomd.
Dit bord kregen we bij de magnetron, maar ze zijn ook los te koop bij winkels als Blokker of Xenos.
Plaatje bij antwoord
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

vaak staat op de verpakking aangegeven hoe je het warm moet maken
ik weet toevallig dat de spaghetti van de aldi zo met verpakking en al in de magnetron kan
dus even lezen en je weet het

Toegevoegd na 34 minuten:
ja als het een zelf bereide maaltijd is zou ik hem wel afdekken anders dan gaat alle vocht uit je eten en hou je een droge maaltijd over
eet smakelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry...ik bedoel eigenlijk een zelfgemaakte maaltijd,
die je dan pas veel later gaat eten en dan dus moet opwarmen...maar evengoed bedankt.. : )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
toch een +je hoor
ik zou het toch afdekken, want hij kan uitdrogen zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het onafgedekt in de magnetron zetten maar dan heb je kans op:
uitdrogen (zeer waarschijnlijk)
de hete saus gaat spatten zodat heel je magnetron onder de etensresten zit, en je een extra poetsbeurt in moet lassen.
Dan ben je met even afdekken eerder klaar
anneliez
13 jaar geleden
Als er veel tomatensaus overheen zit kan het wel maar anders wordt het droog en hard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een omgekeerd bord er op leggen werkt ook prima. Scheelt plastic folie, en is simpeler.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen folie in de magnetron!!!! en ook geen borden met een aluminium randje beter een bord er op z'n kop op leggen of een speciale deksel bij de blokker of zo kopen voor de magnetron. als het een oven is mag het natuurlijk wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon doorzichtige folie kan gewoon in de magnetron
aluminiumfolie daarentegen zou ik niet gebruiken want dan krijg je bliksem in je magnetron
Een keukenrolpapiertje er opleggen om af te dekken werkt ook prima!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is speciale magnetronfolie verkrijgbaar. Dit is plasticfolie met gaatjes erin,zodat de stoom kan ontsnappen. Daarom moet je ook vaak gaatjes prikken in een plastic afdekking van een magnetronmaaltijd. Zelf heb ik al jaren een magnetrondeksel. Dit is een hoge doorzichtige deksel van kunstof met bovenin een ontluchtingsgat. Heb ik nou eten over en mijn zoon komt uit school ofzo dan heeft hij altijd trek. Ik vul dan een bord met het overgebleven eten, zet het op het draaiplateau en zet de deksel eroverheen.
Ik gebruik dus altijd dat deksel, hij past eigenlijk altijd.
Je moet ook altijd je eten afdekken in de magnetron want anders droogt het uit.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het voordeel van zo`n deksel is dat je tussendoor heel gemakkelijk je eten even kunt omroeren, zodat het overal warm genoeg is. Folie moet je steeds afpulken en er weer omheen vouwen. Een deksel hoef je alleen maar op te tillen.
amc