Gluten zijn eiwitten met een sterk bindende werking. Ze zorgen er in brooddeeg voor dat het deeg elastisch wordt. Meestal worden gluten niet toegevoegd omdat ze ontstaan bij het kneden. Wordt er niet gekneed of is kneden niet mogelijk kun je gluten toevoegen. Afhankelijk van het recept kan het vervangen worden door een ander bindmiddel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
flyingcrow
13 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (3)

glutenmeel is om iets extra eiwitrijk te maken

het is heel moeilijk aan te komen misschien bij een molenaar of een betere bakkerij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Glutenmeel kan je kopen bij sommige toko's en molens en je kan het bestellen bij sommige bakkers.
Zie bij mijn bronnen een paar webwinkels waar je het kan kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurvoedingswinkels en Health Shops hebben het vaak.