Kan ik een gerecht in de slowcooker op stand hoog zetten, zodat deze eerder klaar is?

Ik heb een lekker gerecht gevonden voor in de slowcooker. Met allerlei groenten, vegetarisch. Deze moet op stand laag 8 uur in de slowcooker. Maar dan is het veel te laat klaar als ik het nu nog wil maken. Kan ik hem ipv stand laag, ook op stand hoog zetten en het dan na ongeveer 5-6 uur opdienen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Koken
2.8K

Antwoorden (1)

In de loop van de tijd zijn er met liefde en plezier ontelbare maaltijden bereid en nieuwe recepten bedacht in Crock-Pot of slowcookers. Er hebben zich tal van smaken en stijlen ontwikkeld in de wereld van de slowcooker. Het idee erachter is niet alleen het gemak van programmeerbaar eten bereiden, maar ook andere smaken door vooral heel lang te stoven.
Natuurlijk kan je de slowcooker wat hoger zetten om wat sneller te zijn. Afhankelijk van het recept kan het echter de smaak enigszins beïnvloeden. Vóór de slowcooker gebruikten we gewoon een stoofpan op een hete plattebuiskachel of een heel klein gaspitje.