Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Door welke nederlandse kaas kan ik cheddar cheese vervangen?

Ik heb een recept met cheddar, en die verkopen ze niet in onze supermarkt, het moet geraspte kaas zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
45.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de AH en C1000 verkopen ze cheddar. Bij de C1000 in plakjes (kan je zelf raspen) en bij de appie in een blok bij de kaasafdeling. Dit is iig bij mij in de buurt zo.
capthavoc
12 jaar geleden
bij de aldi ligt er ook cheddar in plakjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij ons heb je bij de AH (af en toe) en bij de super de boer altijd wel stukken cheddar liggen. Je zou evt. nr de AH of Jumbo kunnen gaan, die hebben vaak wel een service dat ze het voor je kunnen aankopen. Die plakjes kan je toch niet raspen?? Dat is niet te vergelijken met een stuk cheddar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de geraspte kaas bij de AH liggen ook wat mixen, met namen als 'pizzakaas' en 'pastakaas'. Als ik het me goed herinner, zit daar ook een mix tussen met een flink aandeel cheddar.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Bij ons heb je bij de AH (af en toe) en bij de super de boer altijd wel stukken cheddar liggen. Je zou evt. nr de AH of Jumbo kunnen gaan, die hebben vaak wel een service dat ze het voor je kunnen aankopen.

En anders gewoon nr de kaasboer?

Die plakjes kan je toch niet raspen?? Dat is niet te vergelijken met een stuk cheddar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cheddar is er in veel kwaliteiten. Je hebt smaakloze plakjes hamburgerkaas, maar ook heerlijke pittige cheddar.

Je kunt het prima vervangen door geraspte belegen goudse kaas. Het smaakt natuurlijk niet exact hetzelfde, maar het is een prima vervanger.
(Lees meer...)
bamibal
12 jaar geleden
Ik zou het vervangen met Gruyere, als je dat tenminste wel kunt krijgen. Hoewel Cheddar een heel specifiek smaakje heeft (goede dan...), is Gruyere qua smelten ed. erg vergelijkbaar, en het is vind ik een erg lekkere kaas om in recepten te gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Qua smelten misschien maar wat smaak betreft komt Gruyere niet eens in de buurt.Cheddar heeft een uitgesproken pittige smaak,Gruyere is tamelijk zoet en nootachtig van smaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben je niet in de war met Emmentaler? Die is idd. zoetig/nootachtig, maar Gruyere is wel degelijk pittig, hoor!!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding