Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Neuzekes in Nederland verkrijgbaar?

Ik ga volgende week naar vrienden in Noord-Holland en wil snoepjes uit Gent meebrengen die daar onbekend zijn.
Vandaar de vraag...kennen Nederlanders neuzekes?

Toegevoegd na 6 minuten:
http://vls.wikipedia.org/wiki/Neuzeke

Toegevoegd na 17 minuten:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cuberdon

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
3.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Ik ken ze wel als 'rooie neuzen', maar heb ze alleen in Baarle-Nassau gezien. En da's ook bijna België, he. Dus ik denk niet dat ze ze kennen in Noord-Holland.
Lekker trouwens!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik kom ze ieder jaar tegen op de Gentse feesten. Er staan door de hele stad stalletjes die deze dingen verkopen. Dit jaar zag ik ze voor het eerst in verschillende kleuren. Daarvoor kende ik alleen de donkerpaarse variant.
(Lees meer...)
paulus811
13 jaar geleden
Ik woon in Noord-Holland, en ik heb ze hier nog nooit gezien (maar dat kan aan mij liggen).
Ze zijn volgens mij echt typisch Belgisch.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, als je in Gent bent geweest wel!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, neuzekes is een Belgisch streekproduct en hier (nog) niet verkrijgbaar. Misschien in de buurt van de grens. Als winkeliers veel vraag hiernaar krijgen, heb je kans dat ze het in hun assortiment opnemen, maar de rest van Nederland die niet zo vaak in België komt zal ze niet kennen.
(Lees meer...)
amc
13 jaar geleden
Cuberdons, of in de volkmond "neuzekes", meenemen als geschenk is een heel goed idee! Het is een echt Belgisch product en bovendien erkend als streekproduct.
Echt goede cuberdons koop je bij een bakker die ze zelf maakt. Soms zijn er ook hele goeie op markten te krijgen. Verse cuberdons zijn het lekkerst: een dun laagje suiker met binnenin veel stroop. Na drie weken is de stroop versuikerd.
Originele cuberdons hebben een aroma van frambozen. tegenwoordig kun je ook cuberdons kopen met andere aroma's: sinaasappel, citroen,... zelfs cola. Ook die zijn erg lekker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ze in Nederland nog nooit gezien. Dus dikke kans ook dat je vrienden ze ook niet kennen, of in elk geval niet geregeld eten.
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding