Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

te veel sambal wat nu?

ik heb te veel sambal in een gerecht gedaan ,dus te heet ,kan ik hier nog iets aan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
9.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
iets aan het gerecht toevoegen wat het verzacht, wat voorn gerecht is het?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Je kunt wat koffiemelk/room toevoegen, een tonnetje is al genoeg, dat haalt de scherpte uit je gerecht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je meer andere ingrediënten erbij gooit dan zit er in verhouding gezien minder sambal in..

Stel je had eerst 200 gram spaghetti en daar heb je per ongelijk 50 gram sambal bij gedaan. dan kan je er extra spaghetti bij doen waardoor er nog steeds die zelfde hoeveelheid sambal in zit :). dan zit er in verhouding minder sambal in.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan eventueel suiker toevoegen. Suiker haalt de scherpte van sambal af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door het gebruik van koriander (Coriandrum sativum) ketoembar. De bladeren verzachten de scherpte van peper.

Met dank aan ruth.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.goeievraag.nl/vraag/pittig-eten-pepertje-milder-nasi.10401
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laiperd je bent me net voor, suiker toevoegen. Alleen hoort dat soms echt niet in het gerecht. Als je van ALLE ingredienten behalve sambal meer toevoegt krijg je het beste resultaat.

Je kunt ook niets aan het gerecht doen en een glaasje koud bier (of iets anders) naast je bord zetten en gewoon van het eten genieten hihi... (maar ik ben dan ook een sambal-liefhebber!)
(Lees meer...)
12 jaar geleden
gewoon wat suiker toevoegen maar je kan natuurlijk ook aardappels toevoegen mee laten koken en dan verwijderen haalt ook het zout eruit dit scheelt ook in de hitte want zout is een smaakmaker
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding