Kan een geklopt ''rauw'' ei in de oven? En is dit lekker?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
17.8K

Het beste antwoord

alternatief, maar oh zo heerlijk recept:

1. bruin broodje (pistoletje is handigst) aan bovenkant opensnijden, alleen het topje.
2. broodje uithollen, rauw ei erin, met wat kruiden naar eigen smaak, evt. geraspte kaas, plakje worst, spekblokjes oid.
3. 10 à 12 minuten in de oven op 180-200 graden Celsius
4. eet smakelijk! lekker bij een kopje soep of als voorgerecht

Toegevoegd na 3 minuten:
Op de vraag is dit lekker kan niemand op deze wereld een antwoord geven natuurlijk. Is letterlijk genomen, maar mag wel vind ik, gezien het niveau op GV...

Kan je alleen aangeven dat ik mijn recept lekker vind en bovenstaande ook!
Alleen ben ik geen handige graadmeter, ik lust bijna alles en vind bijna alles nog lekker ook!
(houd alleen echt niet van spruitjes en tuinbonen... niet relevant, wilde het toch even kwijt :P)

Toegevoegd na 5 minuten:
Veelgebruikt idee van ei in de oven: als bindmiddel in quiches. Ook jam jam jam! Heb goed gegeten vanavond, maar krijg alweer trek hoor ;).
Voor recepten, zie links
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja dat kan prima en is nog lekker ook!

Eitje kloppen, zout en peper toevoegen en op een bord in de oven leggen. Op ongeveer 140 graden.

Nog lekkerder is het als je wat chorizoplakjes door het ei doet, of spekjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rauw ei met een beetje peterselie en parmezaanse geraspte kaas, peper en zout en een paar dun gesneden schijfjes aardappelen en dunne schijfjes courgette erbij , oven op 160 gr en mengsel doen in een ovenschaal en dan ongeveer in 20 minuten gaar bakken ...heerlijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan prima. Bij de meeste pizzaria's zijn bijvoorbeeld een aantal pizza's te bestellen met een ei als topic. Wordt dus een aantal minuten in de oven meegebakken. Smaakt prima.