Dit is voor iedereen verschillend. Wil je gewoon eten of shakes, pillen??
Een dieet met een verbetering van het eetpatroon is vaak het gezondste en het beste vol te houden, omdat je gewoon kan eten maar dan minder en gezonder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
normaal met de pot meeeten en bewust je tussendoortjes kiezen, blijven bewegen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon iets minder eten, en snoepen achterwege laten, meer sporten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is net een goed boek over verschenen, het heet Gezond eten gewoon doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste is geen dieet.

Een gezonde levensstijl moet je aanleren, dit is makkelijk vol te houden.
Eet volwaardige voeding, en vooral 'puur' eten. Veel groente, vezels en eiwitten.

Met puur eten bedoel ik met zo weinig mogelijk toevoegingen. Dus als er in de ingredientenlijst allemaal dingen staan die je niet uit kunt spreken, liever niet eten.

Dit combineer je met veel bewegen en sporten. Alle kleine dingen helpen, de trap nemen ipv lift, zoveel mogelijk met de fiets en lopend doen, etc.

Wat ik zelf ook handig vind, zijn de tips van deze 2 sites:
www.fitvillains.tumblr.com
www.bodyrock.tv

Hier vind je van alles over gezonde voeding, en ook trainingen die je thuis kunt doen. Veel duren slechts 15-30 minuten, maar zijn zeer intensief en effectief.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal mee eens, Kimath! +
Tegenwoordig worden er maar steeds allerlei nieuwe producten bedacht die zouden voldoen aan de richtlijnen voor gezonde voeding, vaak met zo'n ik kies bewust logo erop. Zoals margarine die goed is voor hart en bloedvaten, 30+ kaas en allerlei andere dingen met een waslijst aan ingredienten, zoals je al zegt. Zelf geloof ik daar niet zo in. We zouden inderdaad meer puur moeten eten. Wat ik op internet las en waar ik het heel erg mee eens ben is het volgende:
Er zijn maar weinig adviezen die ik aan iedereen geef. De belangrijkste 2 zijn: 1. Eet zo min mogelijk geraffineerde voeding (wit brood, witte macaroni, witte rijst etc.) en beperk met name suiker. De gemiddelde Nederlander consumeert circa 35 kilo suiker per jaar! Eet zo gevarieerd mogelijk, om zoveel mogelijk verschillende voedingsstoffen binnen te krijgen. Als je bijvoorbeeld elke dag 2 broodmaaltijden eet en 3 keer per week pasta in de vorm van spaghetti e.d., kies dan voor deegwaren wat voor een deel bestaat uit iets anders dan tarwe! Eet niet alleen 2 x daags kaas op je brood, maar kies eens wat anders. Voor tips voor ander broodbeleg klik hier.
Kimath
12 jaar geleden
Ook een goeie tip, maar wat hoort er onderaan bij klik hier te staan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tips voor ander broodbeleg. (maar dat vond ik niet relevant verder) http://www.natuurgeneeskunde-praktijk.nl/index.php?pagina=voedingsadviezen
Er is maar één goed dieet (als het om afvallen gaat):

- gezond eten (niet te weinig!)
- regelmatig eten (minimaal 3 keer per dag, vooral het ontbijt niet overslaan)
- inname van vet en koolhydraten LICHT beperken (ten opzichte van de ideale inname)
- meer bewegen

Dan zul je uiteindelijk op een voor jou goed gewicht komen. Dat gaat langzaam, maar het blijft wel zo, in tegenstelling tot wat er bij een crashdieet gebeurt: je valt x kilo af, dat gewicht komt er met een bonus weer net zo snel bij en de keer erna is het nog moeilijker om af te vallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elk diëet dat een leven lang vol te houden is goed, met jezelf uithongeren zorg je slechts dat je lichaam kostbaar spierweefsel gaat verbranden waardoor je uiteindelijk een lager metabolisme zult krijgen en daardoor sneller weer zult aankomen.
Over het algemeen helpt het beperken van inname van (geraffineerde) koolhydraten goed om langzaam af te vallen, geen suiker, aardappelen of witmeel producten(pasta, witbrood, etc) dus. Zorg dat je relatief veel eiwitrijk voedsel eet, omdat dit zorgt voor een verzadigd gevoel en denk goed na WAAROM je eigenlijk eet: Veel mensen eten uit gewoonte of omdat ze zich vervelen of slecht voelen.
Verder is het heel belangrijk om minimaal 30 minuten per dag te bewegen, dit mag lopen zijn (neem een hond, bijvoorbeeld), of een sport die je leuk vind.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat alle koolhydraten achterwege.Geen brood,pasta,rijst,deeg.Eet zoveel je wil van vlees,vis,kip,groenten,kaas enz. Vermijd zoveel mogelijk zout. Ik ben op 4 maanden 5 kg afgevallen en heb op geen enkel moment honger geleden.
Veel succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met zout mijden raak je hooguit wat vocht kwijt als je het daarvoor teveel gebruikte.
Alle koolhydraten weglaten is zeer ongezond en op de lange termijn niet vol te houden, waarna je extra snel zult aankomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb jij enig idee wat jij je nieren aandoet op deze manier ? Je hebt OOK brandstof (= koolhydraten) nodig, en lang niet alle eiwitten die je zo binnenkrijgt zet je om in spieren / weefsels. Je mag best de koolhydraten een beetje beperken en vooral zorgen voor goede, langzame koolhydraten (volkorenproducten) maar helemaal weglaten levert je in no time nierschade op - of erger. Gevaarlijk en ongezond advies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van mij een plus! Mijn moeder is met dit dieet in een jaar tijd 30 kilo afgevallen. Ze had vrijwel geen last meer van haar chronische darm ziekte en ze zag er naar zegge van de huisarts stukken beter uit. Mooie huid, mooi haar en nagels... Dus nogmaals van mij een plus.
Kijk bij: voedingscentrum.nl
en hartstichting.nl
Te hoog cholesterol en afvallen!
Alles diverse keren doorlezen,en de aangegeven recepten zoveel mogelijk toepassen!
Lees dan goed wat je allemaal wel mag,en geniet van je maaltijd.
Na een week ben je in ieder geval al een paar kilo's afgevallen!
De recepten en de verkeerde voedingsstoffen regelmatig doorlezen en elke dag lekker eten.
Drink wel elke dag 1 liter water extra1
Succes verzekerd als je echt wil!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dr. Franks dieet is wel goed. :P
Volgens mij doen ze die ook
met afvalprogramma's :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen enkel dieet is makkelijk vol te houden - zelfs niet als het van levensbelang is, omdat je bijvoorbeeld een ziekte of allergie hebt. Dieet houden blijft altijd je aandacht erbij houden en nooit verslappen. Daarom zijn ze ook volslagen ongeschikt om te vermageren.

Je leef- en eetgewoonten drastisch - en desnoods met kleine stapjes tegelijk tot het doel bereikt is en je een gezonde leefwijze hebt - veranderen, is uiteindelijk het enige dat kans van slagen geeft op de lange duur. Je lichaam past zich daar vervolgens vanzelf aan aan.
Wie eet en beweegt als iemand van, pakweg, 60 kilo, zal dat uiteindelijk ook gaan wegen (mits dat bij je lengte past ; het is maar een voorbeeld).

Toegevoegd na 3 minuten:
Kijk vanavond eens om 8 uur op RTL 4 naar ' Obese' . Een buitengewoon leerzaam en zeer motiverend programma. (Mis vooral de uitzending van 30 oktober niet ; daar ben ik zelf erg benieuwd naar).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom die uitzending van 30 okt, als ik vragen mag?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan komt er een dame met wie ik vroeger op koor zat - en die fantastisch kan zingen trouwens - en waarvan ik heel eg benieuwd ben hoe het nu met haar gaat. Ondanks haar gewicht altijd een prachtige meid / vrouw geweest. Ben benieuwd wat daar van over is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh begrijpelijk -dat lijkt me leuk om te zien als je iemand kent.