wat is het recept van dit broodje?

Dit broodje koop ik regelmatig bij de marokkaanse bakker. De kip heeft een gele kleur, dit zou van kerrie kunnen komen, maar ik proef zelf niet echt een kerrie smaak. Heeft iemand een idee wat de ingredienten zijn en wat het recept is van dit overheerlijke broodje?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan saffraan zijn...
Amadea
12 jaar geleden
Juist, Dounja, dat dacht ik ook!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
of geelwortel / kurkuma
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan je het niet aan de marrokaanse bakker zelf vragen?

Antwoorden (2)

pitabroodjes -kip - eieren
.

Bereiden

3 ons kip in stukjes (een kliekje of zelf even aangebraden met zout, peper en citroen)

3 flinke eetlepels mayonaise

20 draadjes saffraan

2 bolletjes fijngehakte stemgember

mestpunt ketoembar

sap van 1 citroen

4 hardgekookte eieren in plakjes

8 gewelde pruimen zonder pit

rucola

handje amandelen

pitabroodjes

Maak het lekkere sausje door de mayonaise, saffraan, gember, ketoembar en citroen door elkaar te roeren. Rooster de amandelen in een beetje plantaardige olie. Leg de rucola in een schaal. Leg daarop de kip, plakjes ei, stukjes pruim en amandelen. En daaroverheen dan dat lekkere sausje. De broodjes kunnen er los bij. Eet smakelijk!

Je kunt dit mengsel in een pitabroodje doen en zo uit het vuistje opeten. Of er een salade van maken met rucola en de pitabroodjes er los bij serveren...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit krijg je door het gebruik van het heerlijke kruidenmengsel RAS EL HANOUT, je krijgt dit in een marokkaanse winkel of op de markt. lees er maar eens over het gebruik ervan. soms uit 50 verschillende kruiden samengesteld.