Weet iemand een lekker lunchmenu voor 12 studenten?

Zonder oven en geld! Ik betaal, ben niet krieperig maar gewoon arm :)
We komen direct uit school naar mijn kamers (housewarming, joepiejoepie) om te lunchen. 10 meisjes en 2 jongens.

Toegevoegd na 1 minuut:
*heb alleen beschikking over een koelkast zonder vriesvak, meerdere ijzeren pannen, meerdere koekepannen, een wok, broodtrommel en vierpits-gasstel.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.2K

Het beste antwoord

Tomaten, ham, eieren en bruscetta-kruiden (xenos) in de pan en roerbakken. Smaakt heerlijk op een stokbroodje of ciabatta.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Tosti's en wentelteefjes voor iedereen! Voor de liefhebbers is er pannenkoek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak een lekkere pastasalade (pas de hoeveelheden aan):

Salade van strikjesmacaroni met gerookte kip

Nodig voor vier personen:
- 250 g strikjesmacaroni
- 200 g gerookte kipfilet
- 100 g verse bladspinazie
- 2 sjalotjes
- 2 tomaten
- 5 cl vers sinaasappelsap
- 2 eetlepels mayonaise
- 2 eetlepels ketchup
- bosje verse koriander
- olijfolie, zout, peper

Voorbereiden: kook de strikjesmacaroni volgens de gebruiksaanwijzing. Giet af en laat in een kom afkoelen; roer er wat olijfolie door om plakken te voorkomen. Maak een dressing door de mayonaise, de ketchup en het sinaasappelsap door elkaar te roeren; zet deze koud weg.
Bereiden: Snijd de kip en de tomaten in stukjes en de sjalotten in fijne ringetjes; hak de rauwe spinazie grof en snipper de verse koriander. Meng de kip, de sjalot, de tomaten, de spinazie en peper en zout naar smaak door de pasta en laat deze salade een halfuurtje op kamertemperatuur staan. Giet de dressing meteen vóór het serveren over de pastasalade en strooi er de koriander over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10 eieren klutsen met een beetje melk. Zet alle koekenpannen die je hebt op het gasstel en bakken maar! Kun je heel veel boterhammen mee beleggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, of taart van maken. Ha ha.
broodjes hotdog en broodjes hamburger
voor de vegetariers vegaburgers.
en/of een paar grote pannen soep met (stok)brood
soep kan ook in de wok, als je geen grote pan hebt
anneliez
13 jaar geleden
Ik maak geregeld een eigen gemaakte eiersalade...gemakkelijk en goedkoop.
Nodig:
- 1 door eieren (12 stuks)
- augurkjes
- (zoete) ui
- mayonaise
- ketchup en mosterd
- peper en zout

Kook de eieren ongeveer 6 minuten. Laten schrikken ( boeh!) en pellen.
Eieren in kleine stukjes snijden en in een grote kom doen.
Augurkjes (ongeveer 10) snijden in kleine stukjes.
Alles door elkaar husselen.
Ui in kleine stukjes snijden, dit erbij gooien.
Behoorlijke dot mayonaise erbij, ketchup voor de kleur en wat mosterd voor de 'scherpere' byte.
Dan peper en zout erbij en klaar!

Het is erg simpel, maar ik krijg altijd veel complimenten!

Lekker op (nog warme) afbakbroodjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef eens nasi, bami, macaroni of spaghetti of je kunt een aantal blikken soep verwarmen met een soepstengel erbij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Japanse roerbakrijst;

Kook eerst de rijst. Snijd intussen champignons klein en bak ze. Bak dan eieren en maak er onder het bakken kleine stukjes van.
Roerbak dan in een wok de gare rijst. 1 blik erwten, 1 blik mais, champignons, eieren en japanse sojasaus.
Wok ca. 6-8 min. Lekker snel klaar, goedkoop en goed te doen voor grotere groepen eters.

Pizza baquettes;

Verwarm de oven voor op 200 gr.C.
Snijd de afbakstokbroodjes eerst door de helft en daarna in twee helften om te beleggen. Smeer iedere helft in met rode pesto of pizza quick saus en leg hierop plakjes champignon en als laatste plakjes ham. Voor niet vegetariers kan je er stukjes ham, salami ofzo bijdoen ook plakjes tomaat en what ever. Bak ze ca. 8 min in de oven.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zie net dat je geen oven hebt, wat denk je van pan-pizza?
( met brood)
amc
13 jaar geleden
Ga eens shoppen in de Turkse supermarkt en doe eens flink inkopen daar! Je hebt waarschijnlijk genoeg aan een paar tientjes en wellicht hou je dan nog over.
Recept-ideeen:
Maak een witte-bonen (of kikkererwten- uit blik) met verse peterselie, schepje sambal, knoflook, rode ui en een scheut citroensap. Eventueel nog aan te vullen met fijngesneden paprika en komkommer.
Flinke stukken Turks brood met een eenvoudige dip van knoflook en olijfolie.
Een glas 'studenten-gazpacho' (stiekem goedkoop tomatensap met wat bieslook, zout en peper).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2 à 3 pakken kant-en klare Marokkaanse couscous (lassie geloof ik)
2 à 3 zoete puntpaprika's
1 pot zwarte olijven zonder pit
2 grote rode uien
bosje verse koriander

Hak alle verse ingrediënten heel fijn, meng ze door de warme couscous (zie verpakking) en dien op met Turks brood. Serveer er verse thee bij. € 12 - 15, ruime hoeveelheid, makkelijk dagenlang te bewaren in de koelkast, ook koud heel lekker!

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik zou 3 pakken couscous en 3 puntpaprika's nemen. Heb je niet te weinig en zelf de volgende dag(en) ook nog lekker eten. Prima bijvoorbeeld met een diepvriessateetje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pannenkoekentaart!

Bak een flinke stapel pannenkoeken, beleg om en om met (pure) pasta, plakjes banaan, koekkruimels van knapperige koekjes (speculaas, kletskoppen), zoete slagroom, etc.

Je kunt ook een hartige variant maken, met naar keuze ingrediënten. Gehakt, groenten, saus: gekruid gehakt (tacokruiden), geroerbakte groenten, stroganoffsaus.
Geitenkaas, cashewnoten, aardbeien of peren uit blik.
Gerookte kip (kipfilet uit de budget), schijven mango (uit blik, een hoop minder zooi!), kerriesaus (zelf maken van olie, mayo, een beetje crème fraiche, kerriepoeder en een drupje azijn).

Tel minstens twee, maar liever drie taarten. Na het bakken doe ik ze altijd in een taartvorm, omdat de vulling er dan niet uitvalt. Is niet echt nodig, maar zonder taartvorm kun je beter de vulling niet helemaal tot de rand uitsmeren. Dan leg je een bord ondersteboven op de taart, en daar zet je een zwaar voorwerp op om de taart goed aan te drukken, je wilt niet dat hij uit elkaar valt bij het serveren.

Have fun!