Wat is er allemaal erg lekker voor in het pitabroodje?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
10.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mmmm, ik krijg van al die recepten echt trek in een pitabroodje!

Het beste antwoord

kaas met ananas, niet heel origineel, maar nog steeds mijn favoriet!
13 jaar geleden

Andere antwoorden (23)

Shoarma met mayonaise.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kaas en dan laten smelten in je tosti ijzer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mozarelle, pesto, tomaat, sla, komkommer, salami, bruschetta.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Shoarma,
hagelslag,
pindakaas,
rauwkost,
eitje,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker receptje:

Ingrediënten voor 2 personen
1 pakje verse roomkaas met kruiden a 80 gr.
3 el. melk
zout en peper
2 blaadjes sla
2 bosuitjes
1 bak kipreepjes (200 gr.)
1 theelepel Tex-Mexkruiden
2 el. olie
1 zak peultjes en wortels (200 gr.)
4 pitabroodjes

Voorbereiding
Maak een sausje van de melk en de roomkaas; breng dit op smaak met zout en peper, was de sla en snijdt deze in reepjes; maak de bosuitjes schoon en snijdt deze in stukjes van 3 cm. snijdt vervolgens deze stukjes in lange reepjes; meng de kipreepjes met de Tex-Mexkruiden; gaar de peultjes en worteltjes kort voor en laat ze uitlekken.

Bereidingswijze
Verhit de olie in een wok; roerbak de kipreepjes gedurende 2 minuten; voeg de bosuitjes, peultjes en worteltjes erbij en roerbak dit gedurende 3 minuten. intussen rooster je de pitabroodjes in de broodrooster; snijdt de broodjes open en besmeer ze met het kaas/melkmengsel; leg de helft van de slablaadjes in de broodjes en vul deze met de kip en met de groenten. gebruik de rest van de sla en het kaas/melkmengsel om te garneren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Roomkaas met een plakje zalm en dille.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vul het met feta kaas, en paar plakjes tomaat mmm jammie:-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gesmolten kaas met aardbeienjam!
Klink vreemd maar is heel lekker.

Toegevoegd na 2 uur:
Er werd in de jaren 90 zelfs reclame over gemaakt. Zie bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik lekker vind: shoarma met knoflook, en toch houd ik het meest van schnitzel met gesmolten kaas! ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik zelf nogal eens maak tussen de middag:
- Pitabroodje doormidden snijden
- laagje tomatenpuree op smeren (uit een blikje)
- geraspte kaas over strooien
- wat basilicum of andere kruiden erover
- 5 minuten in de oven

En dan lekker smullen!
13 jaar geleden
Door 't midden, tomatenpuree erop, ham, champignons, paprika, bruscettakruiden en mozzarella erop. 8 minuutjes in de oven en smullen maar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plakken avocado met wat jalapenopepertjes en wat verse korianderblad.
Als je niet van spicy houdt, dan zijn zongedroogde tomaatjes ook erg lekker i.p.v. de jalapeno, met rode ui en wat basilicumbladeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kaas met jam
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pitapizza: dun ketchup smeren, Italiaanse kruiden erover, plak kaas, plak salami, eventueel uit te breiden met wat je maar lekker vindt en in huis hebt, heet laten worden in de oven of grill of tostiding en smullen maar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stukjes appel+suiker+kaneel en dan in de tosti ijzer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pitaburger.

Ingrediënten voor 1 persoon.

1 pita broodje afbakken en opensnijden en vullen met onderstaande
1 hamburger in reepjes snijden en bakken
uienringen
paprikareepjes

Joppiesaus
ijsbergsla

Hulpmiddelen:
Oven en braadpan

Voorbereiding:
Uien snijden
hamburger reepjes snijden
boter in pan
oven aanzetten
paprikareepjes snijden
ijsbergsla fijnsnijden

Bereidingswijze:
Hamburger reepjes bakken met ui en paprika
pita broodje in oven afbakken
pita broodje vullen eerst ijsbergsla, reepjes hamburger joppiesaus

Serveertips:
Probeer ook eens met chilisaus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik doe er zelfs graag een gegrilde hamburger tussen met reepjes ijsbergsla, ringetjes gebakken ui, plakje tomaat,plakje augurk, ketchup en fritessaus of knoflook/chilisaus. Heerlijk!
amc
13 jaar geleden
een beetje danish blue (blauwschimmelkaas) is ook erg lekker in een warm pita broodje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
chorizo, merguez, chipolata, reblochon met rauwe ham en wat rauw groenvoer etc . . . zucht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
filet americain met uitjes en dan in het grillijzer of tostimaker, heel simpel, maar super lekker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Falafel met augergine
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Falafel natuurlijk, met een lekkere salade en knoflooksaus: http://happyherbi.com/lunch.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kaas
Brie
Mozzarella/tomaat
roomkaas/zalm
Kaas/kipfilet
Mozarella/gorizzo/reepjes paprika
Plaatham/pindasaus