Wat kan ik met de kinderen tussen de middag eten?

Een keer iets anders dan een boterham, pannekoeken, tosti's, gebakken eieren, patat of pizza.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
4.6K

Het beste antwoord

-knakworstjes in bladerdeeg (bladerdeeg plakjes in vieren snijden, en partyknacks er schuin opleggen. Nu de punten van het bladerdeeg naar elkaar toe vouwen. even in de oven totdat de"flapjes"goudbruin zijn. Voor variatie kan je ze ook bestrooien met wat geraspte kaas. Je kan dit gewoon smorgens al maken hoor, koud zijn ze ook lekker!)
-Medjoul dadels gevuld met monchou of een mini salami'tje en omwikkeld met ontbijtspek. Even om en om bakken in de pan....heerlijk, voedzaam (na twee zitten ze echt bomvol!) en nog redelijk gezond ook!
-Danerolles-croissantjes, maar dan met ragoutvulling ipv ham en/of kaas. Gewoon de koude ragout erin doen voordat je ze oprolt en afbakt.....
-Chocoladefondue met vers fruit en lange vingers of stukjes eierkoek
-(cherry-) tomaatjes gevuld met zelf gemaakte eiersalade
-kipvingers met 'n dippie: kipfilet in repen snijden, beetje kipkruiden en paneren met kruidenpaneermeel. Bakken in hete olie, af laten koelen op keukenpapier en dan in een grote schaal op tafel met in het midden een dippie van creme fraiche en kruiden of turkse yoghurt met en laagje sweet-chili saus.

Zo genoeg ideetjes voorlopig? ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

warme eten , gewoon koken in de morgen en in de middag warm eten , soep krijg ik ook wel vroeger en vooral in de winter vond ik dat toppie !
dan nog even een kinder-antwoord ............chips en marsen en een glas ranja .........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wentelteefjes (is ook wel brood, maar toch anders :) )
13 jaar geleden
Soep met stokbrood,
macaroni,
gevulde wraps,
omelet al dan niet gevuld,
ragoutbakje,
hot dogs,
aardappelkoekjes,
wafels met kersen of andere vruchten,
fruitsalade met vla of yoghurt,
amc
13 jaar geleden
Nou kijk. Kan je wat helemaal anders doen, bijvoorbeeld de Canard a l'orange. Of, voor strakkies in de herfst wel ok, de selle de chevreuil au sauce grand-veneur, ook erg lekker. Met dan niet voor de kinderen maar wel voor de jou de Gevrey Chambertin uit de goede jaargang. Bij de ree, niet bij de eend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat ze lekker zelf meewerken!
Maak bijvoorbeeld zelf tomatensoep, of maak zelf groente soep.
Of maak zelf een lekkere salade, lekker en leuk voor jou kinderen. Ze zullen genieten tijdens het maken van het het eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gebakken appeltjes (schillen en kroos verwijderen, plakken snijden, in hete olie/boter leggen, bestrooien met suiker en kaneel)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wafelsof misschien pannekoeken met appels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Broodje knakworst of poffertjes