Wat is het beste recept voor een zelf te maken bruidstaart?

Op zes september trouwen vrienden van mij. Ik mag voor hen het bruidsbuffet verzorgen. Het hoeft geen drielaagse marsepein overgoten snoezige taart te worden. Simpel maar verrassend. Vele kleintjes maken een grote.

De wensenlijst van het bruidspaar: http://brechtbakt.web-log.nl/watbakjij/2010/08/bruilofts-buffet-de-verlanglijst-vrij-in-te-vullen.html
Mijn project: www.brechtbakt.nl
Het mogen geen recepten zijn die ik al een keer gemaakt heb.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken

Antwoorden (2)

Ik heb een keer een aardbei/chocoladetaart gemaakt.
Erg lekker en zag er prachtig uit.

Je maakt een ronde taart van biscuitdeeg.
Deze snij je doormidden en vult het met room en plakjes aardbei die je eerst in een lekker likeurtje hebt gelegd.
Doe de andere helft erop en bestrijk hem met een dikke laag chocolade. Daar kun je nog een rand slagroom op spuiten en het midden bestrooien met poedersuiker. Vervolgens leg je nog wat hele aardbeieen erop.

Toegevoegd na 1 minuut:
Recept voor biscuitdeeg:
http://www.maakeentaart.nl/nl/index.php?option=com_content&view=article&id=6&Itemid=26

Toegevoegd na 6 minuten:
Natuurlijk kun je hem helemaal verder versieren door op de slagroomtoefjes wat glimmende pareltjes of eetbare bloemetjes op de leggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.deleukstetaarten.nl/

Kijk eens op deze site. Er staan zoveel tips en recepten op en je kunt er ook terecht met vragen want ze hebben nog een forum met allemaal hobbybakkers. Die hebben soms goede tips of ervaringen. Zijn ook erg goede recepten voor met name bruidstaarten.

Toegevoegd na 4 minuten:
Er staat bijv. een onderdeel 'howto' en daar staat hoe je stap voor stap decoraties maakt, bijv. hortensiabloemen enz.
amc