Hoe maak ik het beste een vruchten cheesecake?

Ik kan het tussen de al gestelde vragen niet vinden. Ik wil dus een cheesecake maken met vruchten(vlaai?)vulling. Kan ik dit in een laag tussen het cheesemengsel doen, op de bodem, of er ook wel doorheen roeren? Andere variaties zijn ook welkom, maar niet te ingewikkeld want ik ben niet zo'n bak'ster'.

Het is als verassing voor mijn dochter en een recept wat zij lekker vindt heb ik al wel dus die ben ik verder niet nodig. Het gaat mij vooral om de vruchtenvulling en hoe ik die er het beste bij, over, of door kan doen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ter aanvulling, het is dit recept: http://www.smulweb.nl/1130805/koken/recept/Gebakken-cheesecake

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.4K

Antwoorden (3)

De kwark in dit recept giet je bovenop/in de bodem van de koekjes.
Wat je zou kunnen doen is de vlaaivulling op de koekjeslaag doen, maar dan wordt die laag zompig.
(Als je zo'n kant-en-klaarpak kwarktaart in de winkel haalt, is dat makkelijker te combineren, maar die bak je niet.)

Je kunt natuurlijk ook eerst de taart maken volgens het recept, en op elke punt los een schep vlaaivulling doen.

Als je vlaaivulling door de kwark heen wilt roeren zul je iets moeten doen om te voorkomen dat de hele boel nat blijft: dus of het vocht van de vlaaivulling wegdoen (en dan kun je beter losse vruchten gebruiken), of de vlaaivulling eerst aanmaken met iets als gelatine.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf nooit vlaaivulling gebruikt maar wel vaker cheesecake met vruchten gemaakt. Ik doe het altijd zo;
Ik had laatst nog aalbessen over en heb die iets zachter gekookt en door bramenjam geroerd, toen af laten koelen.
Dit is in feite net zoiets als je vlaaivulling, denk ik.
De taart stond al ½ uur in de oven ( het was een grote) en toen heb ik een bekertje creme fraiche (225 gr.) met 2 eieren en 2 eetl suiker vermengd. Toen heb ik een flink deel van de afgekoelde vruchten hierdoor gemengd en op de taart gesmeerd. De taart weer in de oven verder laten bakken, zo`n half uurtje. Dan de taart af laten koelen in de oven met de deur half open. Langzaam afkoelen voorkomt nl. inzakken. De springvorm ook pas openen als hij helemaal is afgekoeld. Ik heb de punten toen geserveerd op een bordje met een schep van de overgebleven vruchten er bovenop en een bolletje vanilleijs erbij. Heerlijk!

Als je snel klaar wilt zijn en risiciloos wilt werken zou ik gewoon de taart bakken zoals je gewend bent en bij het serveren de vlaaivulling erop verdelen. Ik weet nl.niet of die kant en klare vulling erg vloeibaar wordt en blijft in de oven. De vulling moet je erover verdelen als de cake helemaal afgekoeld is.
amc
13 jaar geleden
Ha Meander, wat een goede vraag.
Mijn voorstel: doe het fruit erover. Dan proef je de smaken van de romige cheesecake en de vruchten apart. Het recept bevat light producten, dus met weinig vet. Mijn ervaring is dat extra fruit erin de taart al snel waterig (runny in het Engels) maakt. Dan toch liever apart.
Bovendien beinvloed het extra vocht de baktijd.
De kersenvlaaivulling van Jonkerfris (te vinden op de bovenste plank bij de bakproducten) is een heerlijke basis. Je kan daar zelf vers fruit doorheen mengen.

Eet smakelijk!