Zijn ingevroren frambozen (bijv. van AH) 'puur' of zijn ze bewerkt voor het invriezen?

Ik wil voor mijn baby een fruithapje maken met frambozen, moeten dat perse verse zijn of kan ik ook de ingevroren variant uit de supermarkt gebruiken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe zou je frambozen uberhaupt moeten "bewerken"?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien met suiker oid?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bedoelt geconfijt ofzo? Zoals die mierzoete kersen uit een potje? Nee, dan zouden ze er veel anders uit zien.
Aan gewone frambozen kun je niet zomaar suiker "toevoegen". Hoe zou je dat doen? Met een injectienaald ofzo?
Het enige dat eraan zou kunnen zijn toegevoegd is bestrijdingsmiddelen. Maar dat geldt ook voor gewone verse frambozen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou of ze bewerkt zijn voor het invriezen ik denk het niet.
Wat ik wel weet is dat ze buitenlandse spaanse frambozen gebruiken, want nederlandse zijn veels te duur. en ja de spaanse zit gif op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb niet zo heel veel verstand van het klaarmaken-van-fruit-voor-het-invriezen, dus ik vroeg me inderdaad af of er 'iets' met de frambozen gebeurt dat ervoor zorgt dát ze ingevroren kunnen worden. En inderdaad, ook het prijsverschil tussen verse en ingevroren viel me op; maar nu snap ik hoe dat zit.

Het beste antwoord

Het diepvriezen wordt vooral gedaan bij zacht, vers fruit zoals frambozen, aardbeien,bramen en bessen. De techniek is de snelle invriesmethode (-40°C). De vruchten behouden bij goede behandeling vrijwel geheel hun natuurlijke smaak, geur, kleur en consistentie. De enige bewerking die ze hebben ondergaan is dus de temperatuur van -40°C. Er is daarom niets op tegen om ze voor babyvoeding te gebruiken.
Hou er wel rekening mee dat de frambozen wanneer ze ontdooid zijn sneller bederven dan verse vruchten.
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De ingevroren 'doosjes vol fruit' van de AH zitten vol met losgevroren vruchten waar niets aan is toegevoegd. Prima te gebruiken voor een fruithapje. Bij de Jumbo hebben/hadden ze kokers met ingevroren gemengd biologisch fruit.