Zou je de heerlijke recepten die hier regelmatig voorbij komen ook kunnen bundelen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

Hallo je moet eens kijken op de site www.letscookit.tv daar staan veel recepten op met korte filmpjes die gratis te bekijken zijn. Je kunt heel makkelijk gerechten vinden door in het zoekscherm in te vullen wat je wilt. Succes ermee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, uitprinten en een boekje van maken. Met een beetje creativiteit moet dat lukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan wel, maar mag niet. De rechten zijn voorbehouden aan ilsemedia.

Aangezien de auteurs van elke post ook de rechten behouden, kan je hun vragen of het van hun mag. Maar dan nog: Vaak zijn de recepten gekopieerd uit boeken ed. Dat KAn tot vervelende verassingen leiden.

Toegevoegd na 29 seconden:
PS: Bij bundelen ben ik er vanuit gegaan dat je eea wilt publiceren. Thuis gebruik kan natuurlijk prima!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf een mooi schrift met harde kaft daarvoor. Ik heb een zolder vol kookboeken en die lees ik als romans!
Ik zie hier ook vaak recepten waarvan ik denk; "hé, dat is een idee of dat lijkt me wel wat" en daar ga ik echt voor zitten. Ik heb een mooi handschrift en schrijf het dan over in mijn kookschrift, soms na eerst uittesten of het voor herhaling vatbaar is. In dit schrift staan dus alleen recepten die ik vaker maak, of die ik bij de hand wil hebben. Ik kan goed tekenen en illustreer het recept dan met een leuke afbeelding of 'hoe het er uit moet zien'. Door het op te schrijven is het gemakkelijker om te onthouden en te begrijpen. Je kunt ze natuurlijk ook uitprinten en in een multomap met tabbladen doen die per categorie ingedeeld is. Zoals; voorgerechten, hoofdgerechten, nagerechten, of borrelhapjes, BBQ, kaasgerechten, vleesgerechten enz. Alleen wanneer je ze bewerkt door ze niet origineel over te nemen, dus er een eigen recept van te maken door ingrediënten weg te laten, te vervangen of toe te voegen zou je ze kunnen bundelen en uit laten geven. Dit heeft weer te maken met 'copyright'. Als dit je bedoeling zou zijn.
amc