Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Magnetronfolie gesmolten. Hoe kan dat?

Ik wilde een stuk vlees opwarmen in de magnetron. Terwijl de magnetron bezig was hoorde ik al allerlei gepruttel. Achteraf bleek de magnetronfolie versmolten met het vlees.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
8.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het betreft hier een kunstof folie meestal gemaakt uit polyethyleen. Het smeltpunt van deze kunstof ligt onder de 100 graden C. Als je voedsel verwarmd boven de 80 gr C en de folie komt in direct contact met dit hete voedsel, dan gaat het smelten. Het voedsel kun je dus het beste in een schaal doen die afgedekt wordt met de gaatjesfolie. Echter pas op; de schaal kaan ook gemakkelijk een hoge temperatuur bereiken via het voedsel. Mijn advies is dus; geen plastig in de magnetron. En zeker niet in een (hetelucht)oven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Door de hitte van het vlees, waarmee het folie in aanraking is gekomen, is de folie gaan smelten.

U kunt dit voorkomen door er voor te zorgen dat de folie het product niet direct raakt. Dus afdekken in een kom of schaal bijv kan wel.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor de tip.
Het folie wordt verhit doordat het vlees heet wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding