Heeft iemand een recept voor duivensoep?

Dit naar aanleiding van mijn vraag over het verhuizen van duiven.
http://www.goeievraag.nl/vraag/verhuizen-postduiven.7802

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lol ik hoop dat dit een grap is?
Of ga je binnenkort ook de zwerfkatten vangen en hier een recept van babi pangang vragen:O
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie dat je het probleem gaat aanpakken. ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Knowitall. Goed idee van die zwerfkatten. Volgens mij hoef ik de komende tijd niet veel boodschappen meer te doen...

Het beste antwoord

Neem een recept voor kippensoep en lees 'duif' waar 'kip' staat. Let op: gooi een duif niet zomaar in de pan water zoals je met een kip zou doen. Verwijder eerst de veren en alles wat er binnen in de duif zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Google geeft maar liefst 472 hits... Onderstaand recept lijkt mij wel iets voor jou, al moet je die duiven natuurlijk wel legaal verkrijgen...

http://www.smulweb.nl/281458/koken/recepten/Duivensoep
14 jaar geleden
Zorg wel dat je een goede duivensoort hebt. Houtduiven kunnen voor splinters in het gehemelte zorgen en zijn minder geschikt.
Bij postduiven moet je eerst zorgen dat de post bezorgd is, lettervermicelli is namelijk niet hetzelfde als een brief op je bord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bereidingstijd: 30-60 minuten
Aantal personen: 4
Gang: Nagerecht
Keuken: Internationaal
Smaak: Hartig
Techniek: N.v.t.
Soort gerecht: Nagerecht

Ingrediënten
1 tros witte druiven,
4 soeplepels witte wijn,
2 dl witte wijn,
4 blaadjes basilicum,
4 bolletjes sorbet,
2 eierdooiers,
2 soeplepels suiker.

Bereidingswijze
Meng de 4 soeplepels witte wijn met de gehakte basilicum en zet dit soepje in de koelkast.
Snijd de druiven in twee en ontpit ze.
Leg ze in diepe borden en overgiet met het koude soepje.
Klop de eierdooiers met de suiker en de 2 dl witte wijn op een licht vuur tot een sabayon.
Serveer het soepje met een bolletje sorbet en overgiet met de sabayon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ingrediënten van Duivensoep
• 1 ui
• 1 prei
• 4 worteltjes
• 2 duivenbouten
• 500 gram duivenvleugeltjes
• 1 kruidenbuiltje
• 3 takjes selderij
• 2 duivenbouillontabletten
• 100 gram kalfs- of rundergehakt
• zout
• vers gemalen peper
• nootmuskaat
• 50 gram vermicelli
• citroensap

Bereidingswijze van Duivensoep
Pel en snipper de ui.
Maak de prei schoon en snijd het groene deel in stukken.
Snijd 2 worteltjes in stukjes.
Doe de duivenbouten en de vleugeltjes in een pan.
Voeg de gesneden prei, worteltjes, 1/2 gesnipperde ui, het kruidenbuiltje en de selderij toe.
Verkruimel de duivenbouillontabletten erboven en voeg 2 liter water
toe.
Breng het geheel op zacht vuur langzaam aan de kook en schep met een lepel het schuim eraf.
Laat de bouillon met het deksel schuin op de pan 2-3 uur (op een vlamverdeler) zachtjes trekken.
Snijd de rest van de prei in mooie dunne ringen en snijd ook de andere
worteltjes in mooie plakjes.
Meng het gehakt met wat zout, peper en nootmuskaat en draai er kleine
balletjes van.
Neem de duivenbouten en vleugeltjes uit de bouillon en haal het vlees van de botjes.
Snijd het vlees in stukjes.
Leg een vochtige schone doek in een zeef en hang deze in een andere pan.
Schenk de bouillon door de zeef.
Breng de bouillon weer aan de kook en voeg het duivenvlees, de
gehaktballetjes, de vermicelli, de preiringen, de wortelplakjes en de rest van de gesnipperde ui toe.
Kook de duivensoep in ± 10 minuten heel zachtjes gaar.
Breng de soep op smaak met zout, peper en citroensap.