Hebben rauwe rode bieten ook een hoge glycemische index?

Wat geeft ze dan die hoge glycemische index, want het smaakt helemaal niet zoet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.8K

Het beste antwoord

Rode bietjes zijn familie van de bekende suikerbiet dus bevat deze ook rauw een hoge glycemische index.
Wortelen zelf nog veel meer en daar proef je ook rauw dat het een zoete smaak heeft. Dit proef je bij rauwe bietjes minder snel omdat hier de grondsmaak overheerst en het is moeilijk om door de sterke grondsmaak het zoete van de biet te proeven. Vermeng je rauw geraspte biet echter met zurige appel of sinaasappel dan wordt de smaak ook zoeter, omdat de grondsmaak dan weer meer verdwijnt.

Toegevoegd na 4 minuten:
Kijk eens op mijn bron waarom bietjes vooral waardevol zijn om toch te eten.
amc
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Slechte koolhydraten zijn de koolhydraten die een sterke stijging van de glucose veroorzaken (hyperglycemie) Hieronder vallen o.a.: alle geraffineerde meelsoorten, suiker, honing, melkchocola, maple sirup, sommige zoetstoffen, dextrose, mais, gekookte wortelen, rode bieten, aardappelen, koolraap.
Er zitten zeker suikers in rode biet.