Hoe maak je een normale eenpersoonsmaaltijd voor iemand die vaak vroeger moet eten dan de rest?

Mijn zoon heeft sinds kort een bijbaantje waarbij hij een paar dagen in de week al om 16:30 uur moet beginnen. Dit is voor ons rest te vroeg om al te gaan eten, maar ik kan hem toch ook niet steeds die dagen 'makkelijk' laten eten.

Hoe kan ik voor hem een goede voedzame maaltijd maken zonder tweemaal achter elkaar te moeten koken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ken het probleem. ik kook gewoon 2 keer, maar goed, ik vind koken dan ook leuk.

Antwoorden (5)

Stampot... eerste bord voor hem en de rest zet je in de oven...
Of kliekjes die over hebt bewaren en invriezen. Ontdooien en in de magnetron
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kook een maal een speciale maaltijd voor hem, en iedere opvolgende dag kook je voor jezelf voor een persoon extra, en geef dat je zoon de volgende middag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maak pasta of roerbak groente met ei.makkelijk,zo klaar.en geef m ook eens iets makkelijks.scheelt jouw weer koken en heeft hij ook eens wat anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je aardappels/groenten/vlees eet dan kan je het vlees en de groenten al voor allemaal vooraf koken, voor hem maak je dan aardappelpuree uit een pakje, hoef je daarna alleenvoor jullie nog de aardappels te koken. Maak je opgebakken aardappels dan kan je alles in 1 keer klaar maken en dan later voor jullie zelf nog even warm maken.

Pasta kan je ook altijd alles van te voren klaarmaken. Even als een frisse salade (erbij of als hoofdmaal).

OF je kookt de avond van tevoren een extra portie dan hoeft het voor hem alleen nog maar in de magnetron!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Draai het eens om. De maaltijd die jullie b.v. maandag eten, geef je op dinsdag aan je zoon. De maaltijd van dinsdag dan weer op woensdag, enz. enz.

Bij diverse zaken kun je speciale magnetronborden met een deksel kopen. Maar een gewoon bord met magnetronfolie afdekken kan natuurlijk ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
dit is een goed antwoord. Dit heb ik zelf ook gedaan toen ik een vakantiebaantje met rare tijden had. Ik nam het eten mee in zo'n bakje van de Chinees, en dan opwarmen in de magnetron op het werk.