hoe maak je durumdeeg?

wat ik vind op internet is niet nuttig

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

Zeef 120 gr. bloem boven een kom zeven. Maak een kuiltje in het midden en doe hierin; snufje zout,4 eetl.olijfolie en schenk er 75 ml. handwarm water bij. Kneed dit tot een soepel deeg en vorm er 4 balletjes van. Bedek ze met een vochtige theedoek en laat 20 min. rusten.

Bestuif het werkblad en de deegroller met bloem en rol de balletjes uit tot dunne lappen van 15 cm. doorsnee.
Bestrijk een anti-aanbakkoekenpan dun met olijfolie en verhit deze. Bak een deeglapje tot hij er bruin gestippeld uitziet, bestrijk de bovenkant weer met olijfolie en draai de durum om. Doe dan de saus erop, strijk het uit en zodra de onderkant bruin is, oprollen en uit de pan halen. Nu kan je hem weer uitrollen en er de vulling op verdelen. Je kunt ze ook net als pannekoeken bakken en stapelen tot gebruik.
Probeer om bij een turkse winkel hun bloem te bemachtigen, dit is iets specialer dan ons bloem. Maar het kan ook zoals ik schrijf.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel erg bedankt