wie weet er een goed recept voor een stevige soep met veel vlees

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
2.6K

Antwoorden (8)

Dan is Vlaamse vleessoep jouw soep!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En je kan het vlees nog gebruiken als toespijs voor de boterham
Koolsoep
Ingrediënten (voor 4 porties
2 flinke uien
1 spits- of groene kool
2 grote aardappelen in blokjes
1 flinke winterwortel
1 rookworst
100 gram gerookte spek in blokjes
1 stuk schenkel of ander stuk soepvlees
peper
zout
laurier
boullionblokje
sambal

Bereiding:
Trek een stevige boullion van de kruiden en het soepvlees.
Als de boullion klaar is, het bot eruit halen en het vlees in stukjes
snijden. Bak de spek uit op een zacht pitje, fruit de knoflook en de uien
in het spekvet.
Voeg de kool, de boullion en de rookworst etc. toe.

Even laten stoven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze soep maak ik regelmatig, ik noem het zomersnert.

500 gr. d.v. doperwten en een flinke stronk broccoli gaar koken in ong. 1ltr. kippenbouillon (vers of van een blokje, pas op met zout toevoegen)
enkele stukjes broccoli en wat doperwten uit de pan scheppen en achterhouden, de rest pureren met de staafmixer
de broccoli en de erwtjes terug doen in de soep en aanvullen met plakjes rookworst en blokjes ham
de soep op smaak maken met peper, zout en fijngehakte verse bladselderij

n.b. je kunt het garnituur uitbreiden met restjes groente uit je koelkast, b.v. wortel, bloemkool, courgette, tuinboontjes.
en wil je meer vlees, ook uitgebakken spekblokjes of een overgebleven gehaktbal in blokjes doen het goed in deze soep
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vleessoep gemaakt door een vegetariër:
500 gram poulet
2 ons gemengde gehakt
mergpijpje
ca 3 ons verse soepgroente, fijngesneden
extra ui of prei fijn snijden
een handjevol kastanjechampions
handvol vermicelli
2 laurierbladen
paar (vlees)bouillontabletten (naar smaak)
2 stengels fijngesneden bleekselderij
versgesneden lavas (maggikruid)
peper
mespunt foelie
,, nootmuskaat
paar kruidnagels

Zet het vlees een dag van te voren op, met het mergpijpje en de laurier in ca 2 liter water. Aan de kook brengen, daarna op een laag pitje. (Oliestel is ook prima) Dit mag rustig 3 a 4 uur of langer op blijven staan. Als je het (veiligheid) maar uitdraait voor het slapen.
Volgende dag: Ongeveer 1 uur voor het eten:
Opzetten en opnieuw aan de kook brengen.
Toevoegen:
Zeer kleine balletjes van het gehakt
vermicelli
bouillontabletten
de groente en de in plakjes gesneden champions

Na een kwartiertje de rest. Een half uur op een laag gasje laten sudderen.
Even (in mijn geval -laten-) proeven of er nog wat zout of peper bij moet..

Opdienen.

Zelf zal ik er nooit van nemen, maar zowel partner als de aangetrouwde kinderen vr.. zich er suf in.
En ze nemen zonder gêne daarna nog een dikke karbonade.

Toegevoegd na 2 minuten:
- Op dag 1 de kruidnagels er ook meteen bij.
- i.p.v. vermicelli kun je ook een handjevol rijst nemen. ( hier heeft vermicelli de voorkeur)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Humkessoep

4 of 5 schouderkarbonades of dikke ribben
4 of 5 speklapjes aan dobbelsteentjes
1 grove of fijne braadworst
1kg sperziebonen
5 of 6 grote aardappelen
6 bouillonblokjes
peterselie

bereidingswijze

Bouillon trekken van de karbonades of ribben, afschuimen en het vlees in kleine blokjes snijden
Bonen afhalen en in kleine stukjes snijden.
Vlees en bonen in de bouillon, even door laten koken en dan op een laag vuur zetten. De bouillon blokjes toevoegen.
Dit laat je lekker een paar uurtjes pruttelen.
Half uur voordat je gaat eten, uitgebakken spekjes erbij, de aardappelen aan stukjes erbij en de worst in de pan.
Voor opdienen de peterselie erbij en klaar is je soep.

Een hele lekker soep om in het voorjaar/ zomer te eten!
Eet smakelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kottsoppa Zweedse vleessoep.

Ingredienten:
900 gr soepvlees
3 liter water
2 grote wortelen, in blokjes gesneden
1 witte knol, in blokjes gesneden
3 stengels bleekselderij, in blokjes gesneden
1 grote ui, bestoken met 2 kruidnagels
2 gesneden sjalotten of preitjes
2 theelepels zout
1 theelepel witte peper

Bereidingswijze:
Doe het vlees in een grote pan en voeg het water toe.
Breng het aan de kook en schuim het af.
Voeg zout toe, matig het vuur en laat het ±2 uur trekken.
Haal het vlees uit de pan, snijd het in stukjes en doe deze terug in de soep.
Voeg de wortel, knol, bleekselderij, ui en sjalotten of prei toe en breng op smaak met peper.
Breng de soep opnieuw aan de kook, zet het vuur laag en laat 1 uur sudderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Shoarmasoep;

Een heerlijke maaltijdsoep!

Snipper 1 grote ui grof en 2 t. knoflook fijn.
Verhit wat olijfolie in de soeppan en fruit hierin de ui en de knoflook. Bak nu snel het shoarmavlees mee en strooi er nog wat shoarmakruiden bij. Doe er nu een groot blik goulashsoep bij en een potje witte bonen in tomatensaus.
Roer alles door elkaar en laat goed warm worden.
Klaar! Snel hè, en lekker is hij. Ik geef er meestal warm gebakken ciabatta- of stokbrood bij met kruidenboter ernaast, voor de liefhebber. Mijn zoon smeert zelfs knoflooksaus op zijn sneetje brood, is ook lekker hierbij!
amc
13 jaar geleden
op de site www.letscookit.tv staan verschillende recepten voor heerlijke soepen