Weten jullie snelle,makkelijke en smakelijke gerechten? zie uitleg... ;-)

Op donderdag zijn we altijd erg laat terug van zwemles van mijn zoontje. Altijd weer een dillema wat we nu weer gaan eten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
2.4K

Het beste antwoord

Rijst koken, blik ragout opwarmen. Simpel, lekker en voor het nodige groen een salade erbij of vruchtensalade toe.

Kapucijners uit de pot legen in een pan, opzetten en warm laten worden. Intussen blokjes gerookt spek bakken met gesnipperde ui. Op tafel in een schaaltje rauwe gesnipperde uitjes in een schaaltje en een schaaltje met augurkenblokjes, kleine zilveruitjes erbij zetten. Je kunt er voor de liefhebbers ook piccalilly bij zetten.

Een pak Farfalle (strikjespasta) in kokend water doen en laten garen. Intussen olie in een ruime hapjespan doen en daarin blokjes kipfilet even bakken, doe hierbij stukjes chorizoworst, in reepjes gesneden geroosterde rode paprika ( in een pot) en een flinke lepel kappertjes.Is dit alles gaar, doe er dan een pot chicken tonight pikante tomatenroomsaus bij, laat warm worden en roer de uitgelekte farfalle erdoor. Snel klaar, en erg lekker. Is bij mijn 'mannen' favoriet en dat wil wat zeggen.

Rijst of pasta koken. Intussen ui fruiten, stukken rode paprika erbij en een grote tomaat in stukken of een blikje tomaat. Kruiden met paprikapoeder. Na dit even te hebben laten pruttelen blokjes kipfilet erbij doen en 150 ml. kippenbouillon. Breng aan de kook, roer door en laat de kip een kwartiertje garen op laag vuur.Neem de pan van het vuur, laat 1.min. afkoelen en voeg 1 bekertje creme fraiche toe. Roer door en breng op smaak met zout en peper. Lekker met fijngesneden komkommer met creme fraiche bestrooid met wat paprikapoeder.
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (18)

Een kant en klaar maaltijd.
Noedels
Pot groente met gebakken aardappeltjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Altijd lastig. Wat wij vaak doen is van te voren iets maken wat ook na opwarmen nog lekker is dus Nasi,bami, stampotten etc.
Als dat niet lukt dan wordt het vaak een lekker stevige soep met broodjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Was mijn idee ook +1
Pot chicken tonight met wat extra groenten samen met rijst. Makkelijk en snel klaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vissticks of tartaartje met aardappelpuree en (evt. diepvries- of uit een potje) groente

Toegevoegd na 5 minuten:
Of wat ik vroeger als kind (en eigenlijk stiekem nog steeds wel) erg lekker vond was macaroni met ham en kaas. Klaar in no time en naar eigen smaak groente aan toe te voegen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
koop bij de aldi een pot zoetzure saus.
snijd kipfilet in blokje, roer de saus erdoor en serveren met rijst.
kip kan je overdag al bakken en als je terug komt, gooi je er de saus bij en opwarmen, binnen 5 minuten eten!!

of, ja kom ik weer aan met mijn bruine bonen prut.

gehakt rullen, peper en zout erbij, 2 kleine blikjes geconcentreerde tomatenpuree erbij bakken, pot uitgelekte bruinen bonen erdoor doen en een flesje chili saus.
aardappelpuree uit een zakje en komkommerschijfjes erbij.
eet ze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik maak regelmatig een hele grote pan chili con carne klaar en doe die in porties in de vriezer. Als ik het bijtijds uit de vriezer haal, hoef ik het alleen nog even in een pannetje op te warmen.

Als je niet zo'n grote vriezer hebt of liever vers eet, kun je hem ook een dag vantevoren maken (wel in de koelkast bewaren).

Het recept is heel simpel, wat blikken bonen, tomatenpuree, geruld gehakt, kruiden voor chili con carne, sweet chilisaus naar smaak en verse ingrediënten als je die in huis hebt, lekker even laten doorkoken en wanneer je het wil gaan eten, kort opwarmen. Ik eet het altijd met roti, maar ook lekker met brood of frites.

Ook lekker:
- pasta met tomatensaus uit een potje en kant-en-klare gehaktballetjes (je hebt nu ook mini-pasta, die hoef je maar 6 minuten te koken),
- tortilla's met een roerbak van kip en groenten,
- maaltijdsoep zoals erwtensoep met brood, dit kun je ook van tevoren klaarmaken en hoeft dan alleen te worden opgewarmd,
- lekker gevulde omeletten met brood en salade,
- ooooh zo kan ik nog wel even doorgaan!

Eet smakelijk ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een makkelijk ovengerecht. bv aardappel anders.
voorgesneden aardappeltjes in de ovenschaal, een pot saus erover en hup in de oven.
ook nog erg lekker met wat geraspte kaas erover
13 jaar geleden
1 blikje ragout,
1 blikje mais of erwtjes,
rijst koken en klaar is je maaltijd.

Heel snel, smakelijk en makkelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pasta met een saus van boursin en spinazie. Gezond en razendsnel klaar, en kinderen vinden het heerlijk. Eventueel uit te breiden met wat uitgebakken spekj

Toegevoegd na 6 minuten:
diepvriesspinazie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klassieke snelle hap hier is: rijst koken, kip (of bakbanaan) bakken, pot erwten opwarmen, en opdienen met kerriesaus uit een flesje ;-)
Macaroni is eigenlijk ook snel (vriend van me maakt het met gehakt en soepgroente of zo'n bamipakket, ik vind het niks maar snel is het wel).
En vooruit koken - alles dat in porties invriesbaar en opwarmbaar is: stamppot, nasi, dat soort dingen.
Soep met brood plus een lekker toetje zal er ook wel ingaan na het zwemmen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik maak heel vaak een simpele mais salade als ik snel wil en alleen ben:

Voor 1 persoon:

blikje mais fiesta of mais salsa of gewone mais
½ potje zilveruitjes
wat tomaat/komkommer/ui fijngesneden
naar keuze: hamblokjes, kipreepjes (vleeswaren), surimi, garnalen, gerookte zalm, blikje tonijn oid erdoor
bij vis wat cocktailsaus erdoor, bij vlees wat kerriesaus of ketchup erdoor
geroosterd broodje of stokbrood erbij en klaar.

Ik maak dit vaak klaar voor ik wegga en dan trekken de smaken er ook goed in. Hier kan je eindeloos mee varieren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan de dag van te voren ook voor 2 dagen koken, dan hoef je het alleen maar op te warmen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een snelle wokschotel.
Ingrediënten
1 zak groentemix groen (400 g)

2 rode paprika's

3 eetlepels zonnebloemolie

1 schaaltje kipfilet in blokjes (ca. 335 g)

2 zakken zwarte bonen roerbaksaus (à 100 g)

2 zakken new noodles (eiermie à 2 x 150 g)

75 g ongezouten cashewnoten

.Materialen
wok ..Bereiden
Wokgroenten laten uitlekken. Paprika's wassen, schoonmaken en in dunne reepjes snijden. In pan 2 liter water aan de kook brengen. In wok olie verhitten. Kip ca. 3 minuten roerbakken. Paprika toevoegen en ca. 2 minuten meebakken. Wokgroenten erdoor scheppen en ca. 2 minuten meebakken. Roerbaksaus en 4 eetlepels water toevoegen en nog ca. 2 minuten verhitten. Intussen noodles verwarmen volgens gebruiksaanwijzing. Noodles in wok scheppen, geheel goed verwarmen. Garneren met cashewnoten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker stamppotje van tevoren klaarmaken (boerenkool, andijvie, zuurkool) en even in de magnetron opwarmen. Worst er gewoon boven opleggen, het is alleen maar lekker als die openbarst in de ovenschotel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben laatst pastasaus gemaakt van een blik ingedikte champignonsoep (die je voor de soep nog met een blik water aan moet maken) en prei. De prei vlot roerbakken, blik soep erdoor, en voila, je hebt snelle pastasaus. Je kunt er nog mee varieren door een uitje mee te bakken, of spekjes of hamblokjes.

Met geraspte kaas wordt het snel een vullende maaltijd die best lekker is, maar razendsnel op tafel staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ovenschotel, die je van te voren klaarmaakt. Je stelt de oven in op een kwartier korter dan de originele bereidingstijd is, als hij dan uitspringt, gaart het nog even na.
Als je dan thuiskomt van de zwemles, heb je een heerlijk geurend huis, en meteen lekker eten op tafel!

Wat een gedoe hè, zwemles... gelukkig komt er ooit een eind aan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een soep uit zak of blik en een lekkere warme afbakstokbrood uit de oven met kaas (en sambal).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na alle recepten nog duizenden op het internet, waarbij je ook kan zoeken op bereidingstijd.