Ik ben 3 dagen alleen thuis, en heb daarbij alle verantwoordelijkheden van het huis op mij.

17 jaar oud. Dé manier om aan mijn verantwoordelijkheden en vertrouwen van mijn ouders te werken. Ik wil starten door morgenavond een heerlijke maaltijd voor mezelf klaar te maken. Wie heeft een bijzonder, apart, lekker, speciaal, eigen (1 of meer kunnen van toepassing zijn) recept voor mij wat niet AL te moeilijk klaar te maken is, maar toch lekker en gezond? Ik ben dol op experimenteren, koken kan ik (nog) niet zo goed, maar als dit me lukt ben ik een ervaring, en een volle maag rijker! Dan sla ik morgen aan het kokkerellen met jullie tips...:-)

Ik heb uiteindelijk de spaghetti met Boursin gemaakt die overheerlijk smaakte! Maar iedereen bedankt voor de tips, ik ga het zeker onthouden!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
1.1K

Het beste antwoord

Spaghetti met Boursin-spinazie en gehakt

1. Zet een pan met water op
2. Rul wat gehakt met peper en zout in een koekenpan
3. Kook de spaghetti
3. Verwarm spinazie met boursin (ik geloof van iglo ofzo, diepvries in ieder geval
4. Je kunt eventueel nog een bakje kook-boursin toevoegen aan de spinazie
5. Spaghetti afgieten
6. Gehakt door de spaghetti
7. Serveren met spinazie eroverheen (of als je het echt makkelijk wil maken er alvast doorheen)

Je kunt er eventueel ook nog wat uitgebakken spekjes doorheen doen. Is ook lekker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

chili con carne

zie link je hoeft niet alle ingrediënten te gebruiken
(meestal duurt het zo een 20 minuten om te maken.)

Toegevoegd op 03-05-2009 15:58:16
je kan er eigenlijk van alles doorheen gooien wat je zelf lekker vind (zelfs cashew noten) in die link vind je ook een filmpje hoe je dit moet maken.
succes (en anders is de snackbar altijd nog een optie.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien wel heel makkelijk, maar ik vind het heel lekker: Een geklopt eitje met vanillesuiker. Heerlijk en makkelijk.

Eet smakelijk;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een hartige taart, best eenvoudig en ziet er mooi uit :) Kan je nog een foto maken voor je ouders ook!
Je kan dan van die hartige taart deeg lapjes kopen uit het vriesvak (geloof dat het merk koopmans is), die zijn al kant en klaar. Verder kan je er alles in doen, doe je lekker veel groentesoorten is het supergezond! Daarna een sausje met melk, eieren, en verder eventueel kaas en wat peper/zout en klaar is het!

Ik heb er gisteren 1 gemaakt:
5 plakjes hartige taart bladerdeeg in de ingevette springvorm.
2 groentepotjes met biologische groente, de groente uit laten lekken (1 pot sperziebonen en 1 pot doperwt/wortel).
Saus gemaakt van 150 ml melk, 3 eieren en wat geraspte kaas.*
Groente op het bladerdeeg in de springvorm, saus erover, evt. nog wat kaas erop.
In de oven (30 tot 45 minuten) en klaar!

Let er wel op dat je de oven goed instelt, en als hij ong. 5 minuten goudbruin is is hij klaar.

En verder, leef je uit: http://www.hartigetaart.nl/
*Ik eet geen vlees, hierin zijn de eieren en kaas al vleesvervangend. Maar je kan in de hartige taart vanalles doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik iets makkelijks, maar wel echt lekkers wil en vooral erg gezonds wil, dan maak ik altijd tjap tjoy.
Het recept hieronder is voor vier personen. Als je alleen thuisbent raad ik je aan het voor 2 personen te maken, kun je altijd een deel invriezen, is later prima in de magnetron op te warmen.

Ingrediënten
400 gram kipfilet
2 uien
1 winterwortel
1 grote rode paprika
1 grote prei
1 komkommer
150 gram champignons
1 eetlepel djahe (gemberpoeder)
3 kippenbouillontabletten
150 gram tauge
1 lepel sambal
rijst

Bereidingswijze
Kook de rijst volgens de aanwijzing op de verpakking.
Snijd de kipfilet in reepjes.
Pel de uien, halveer ze en snijd ze in halve maantjes van circa 1/2 centimeter dikte.
Schrap de winterwortel, halveer deze in de lengte en snijd hem schuin in dunne plakjes.
Was de paprika, verwijder de zaadjes en snijd de paprika in dunne reepjes.
Was de prei en snijd deze schuin in dunne plakjes.
Schil de komkommer, halveer in lengte en snijd in dunne plakjes.
Maak de champignons schoon en snijd in dunne plakjes.

Verhit olie in de wok. Roerbak de ui en de djahe circa 3 minuten. Voeg de kip toe en laat deze 5 minuten meebakken op een zacht vuurtje.
Verkruimel de bouillontabletten boven de pan en voeg anderhalve deciliter water toe.
Breng het geheel aan de kook, laat circa een halve minuut doorkoken.
Gooi alle groenten, met uitzondering van de tauge erdoor en roerbak het geheel circa 5 minuten op hoog vuur.
Voeg de tauge en een lepel sambal toe en roerbak het geheel nog circa 1 minuut.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf kijk ik vaak op het forum van Libelle.
Daar is een topic met lekkere recepten en vegetarische recepten. Voor een persoon zou ik zelf een maaltijdsoep maken omdat je maar een pan nodig hebt. Chili con carne is eenvoudig. Maar wat vind je lekker?

Tip: van te voren kijken wat je moet hebben en dat klaar zetten. De eerste keer dat ik een hartige taart heb gemaakt heeft me 3 uur gekost...en er stond 40 minuten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Boranije is een sperziebonenrecept uit Servië.

Ingredienten

* Groot blik gebroken sperziebonen (750gr)
* 1 grote ui, of 2 kleinere
* 1 blikje (400gr) gepelde tomaat
* 2 tenen knoflook
* Griekse/Turkse yoghurt
* (zonnebloem)olie

Bereiding

1. Snipper de ui.
2. Verhit een klein beetje olie en fruit de ui hierin.
3. Knijp de gepelde tomaat in een vuist kapot, in de pan, en verwijder eventuele harde zaadlijsten.
4. Voeg naar smaak zout toe.
5. Kook tomaat zachtjes met de ui tot het een beetje indikt.
6. Verwarm de sperziebonen in de tomatensaus.
7. Pers de knoflook als laatste over de boontjes, en schep het erdoorheen.
8. Afserveren met een schep yoghurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
macaroni of spaghetti beetje gehakt bakken wat macaronigroenten erbij(kun je gewoon kant en klaar gesneden halen bij de supermarkt)en wat macaronikruiden erdoor heen en macaroni koken alles bij elkaar gooien en klaar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat dacht je van Penne(is een pastasoort)met Toscaanse gehaktsaus.
Recept is voor 4 personen dus halveren maar.
Je hebt nodig het volgende:
400 gram penne rigate
3 el olijfolie
400 gram rundergehakt
2 tenen knoflook
1 zakje Toscaanse roerbakgroenten van 400 gram
1 familiezak pastasaus Tradizionale 600 gram Bertolli
zout en peper

Bereidingswijze:

Kook de penne beetgaar volgens de aanwijzingen op het pak.
Verhit de olijfolie in een hapjespan en bak het gehakt al omscheppend rul.
Pers de tenen knoflook erboven uit en schep de roerbakgroenten erdoor.
Bak alles al omscheppend 3-4 minuten tot het gehakt mooi bruin is en de groente beetgaar is.
Schenk de pastasaus erbij en warm het gerecht al roerende nog enkele minuten door.Breng op smaak met zout en peper.
Giet de penne af en verdeel de pasta over vier diepe borden.Schep de Toscaanse gehaktsaus erop.

Klaar.

Eet smakelijk.