Ik zou graag chocolade-pudding willen maken, maar ik mis enkele ingrediënten, welke alternatieven zijn er?

Hallo,

ik zou graag straks de volgende chocolade-pudding willen maken maar ik mis enkele ingrediënten en vroeg mij af welke alternatieven er zoal zijn om ze te vervangen?

http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/nagerechten/chocolade-pudding-14140.html

Ik zou de volgende middelen moeten hebben:

- 50 gram cacaopoeder -> Dit heb ik in huis liggen

- 75 gram maizena -> Dit heb ik niet in huis liggen, kan ik deze weglaten of eventueel vervangen met iets anders?

- 1 liter melk (melkan) -> Ik heb sojamelk liggen, is dit ook goed?

- 100 gram suiker -> Ik zou suiker willen vervangen door een natuurlijke zoetstof, ik heb Stevia poeder liggen, kan ik suiker perfect vervangen door stevia? Zo ja, hoeveel gram stevia poeder zou ik dan het best gebruiken voor dit recept?

- 1 slagroomspuit (melkan) -> Dit heb ik niet in huis liggen, kan ik deze weglaten of eventueel vervangen met iets anders?

- 50 gram dunne chocoladeflikken -> Dit heb ik ook niet in huis liggen, kan ik deze weglaten of eventueel vervangen met iets anders?

Graag jullie deskundig advies en tips, liefst zo spoedig mogelijk hihihi

Dank bij voorbaat

Toegevoegd na 2 uur:
Ik heb uiteindelijk 20-25gr Agar-Agar gebruikt en in plaats van een ei heb ik 30gr sojapoeder erin gedaan (bron van eiwitten).

In plaats van suiker heb ik dan 2 eetlepels stevia poeder erin gedaan.

Echte pudding is het niet geworden maar een soort van... Of pap kan je het ook noemen, seffens doe ik ze in de frigo en morgen zullen we het smaken, zie foto :)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
3.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij kom je met de ingredienten die je hebt niet veel verder dan een beker (warme) chocomelk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben bang dat het zonder maizena en slagroom geen kans heeft om op te stijven.
Met jouw ingredienten kom je denk ik niet verder dan chocolademelk :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
chocolade flikken en slagroom kan je weglaten.
suiker dient niet alleen als zoetstof maar ook als vulling, dus als je die vervangt weet ik niet welke hoeveelheden.
maizena is nodig om de pudding dik te krijgen. dat kan je niet vervangen. hooguit kan je gelatine nemen, maar dan krijg je een heel ander soort pudding.
Ritsuka
11 jaar geleden
Heb je avocado? Dan kun je ook dit maken: http://detoxinista.com/2010/08/the-best-kinda-workout-buddy/
Vind ik persoonlijk erg lekker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb agar agar liggen, hoeveel zou ik er dan gebruiken voor dit recept? Banaan heb ik ook liggen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb ook nog Johannesbrood pitmeel liggen, kan ik dit eventueel gebruiken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb uiteindelijk 20-25gr Agar-Agar gebruikt en in plaats van een ei heb ik 30gr sojapoeder erin gedaan (bron van eiwitten). In plaats van suiker heb ik dan 2 eetlepels stevia poeder erin gedaan. Echte pudding is het niet geworden maar een soort van… Of pap kan je het ook noemen, seffens doe ik ze in de frigo en morgen zullen we het smaken, zie foto :) Alvast thanks voor de reacties en antwoorden, morgen sluit ik deze vraag...
Amadea
11 jaar geleden
Ziet er best appetijtelijk uit! Als het geen pudding geworden is kan je het 't beste vla noemen. Chocosojavla.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ga je het morgen pas proeven?
laat even weten hoe de smaak was.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@pokemon, de smaak was op zich niet slecht, maar het was mij te dik/stevig. 1 ei + minder agar-agar zou het beter gemaakt hebben denk ik :) Nogmaals heel erg bedankt voor de reacties en antwoorden...

Het beste antwoord

stevia kan je gebruiken naar smaak sojamelk kan je ook gebruiken slagroom is niet nodig dat is alleen lekker chocolade flikken is ook overbodig maizena heb je wel nodig maar je kan het vervangen door eidooiers
1/2liter melk
100 gr bittere chocolade of 50 gr. cacaopoeder
4 a 5 eierdooiers
100 gr fijne kristalsuiker of stevia naar smaak
1 snufje zout

Breng de melk met een snufje zout en de in stukjes gehakte chocolade aan de kook.of met de cacaopoeder
Doe de eierdooiers met de suiker in een kom en klop met een houten lepel tot een wittig mengsel ontstaat, Voeg voorzichtig de kokende chocolademelk toe.
Giet terug in de kookpot en zet op laag vuur. Blijf roeren, schraap daarbij ook goed over de bodem totdat de crème indikt en aan de lepel blijft kleven. Let erop dat de crème niet gaat koken, dan gaat hij namelijk schiften.stort hem in een schaal en laat afkoelen leg er een cellofaan op of strooi er wat suiker over dan krijg je geen vel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hey marija64, thanks voor je fijne antwoord, heb alleen geen eieren liggen :( Heb wel agar agar liggen, kan ik dit gebruiken in plaats daarvan? Indien wel, hoeveel zou ik dan gebruiken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb ook nog Johannesbrood pitmeel liggen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je zou het kunnen proberen met agar agar begin met een flinke eetlepel word hij niet dik genoeg kan je er nog wat bij doen het is ongeveer als maizena en Johannesbrood pitmeel heb ik geen ervaring
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Doe de cacao en agar agar in een kom en roer door elkaar. Roer wat melk door dit mengsel zodat het glad en zonder klontjes is hou wat melk apart voor als je het nog meer moet binden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb uiteindelijk 20-25gr Agar-Agar gebruikt en in plaats van een ei heb ik 30gr sojapoeder erin gedaan (bron van eiwitten). In plaats van suiker heb ik dan 2 eetlepels stevia poeder erin gedaan. Echte pudding is het niet geworden maar een soort van… Of pap kan je het ook noemen, seffens doe ik ze in de frigo en morgen zullen we het smaken, zie foto :) Alvast thanks voor de reacties en antwoorden, morgen sluit ik deze vraag...

Andere antwoorden (2)

Met havermout of rijstvlokken kan je er wel pudding van maken. Vermoedelijk heb je dat wél in huis. De hoeveelheid Steviapoeder moet je zelf bepalen, die hangt ervan af hoe zoet jij het lekker vindt. Een geprakte banaan erdoor kan ook heel goed, dat maakt het zowel steviger als zoeter. Of je versiert de pudding met plakjes banaan, in plaats van met toefjes slagroom.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan heb je nog steeds geen pudding maar pap. Is ook een toetje maar geen pudding.
Amadea
11 jaar geleden
Als je er genoeg havermout bij doet krijg je wel degelijk geen pap maar pudding. Zo dik dat de lepel erin rechtop blijft staan, dat heb ik zelf ondervonden!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan wel. Maar pudding is over het algemeen luchtig en valt een stuk lichter dan een zware pap. En als het een toetje na het eten is zou dat in mijn ogen een behoorlijke hap zijn.
Amadea
11 jaar geleden
Vraagsteller heeft het echter niet over een toetje, maar alleen over de wens een chocoladepudding te maken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb uiteindelijk 20-25gr Agar-Agar gebruikt en in plaats van een ei heb ik 30gr sojapoeder erin gedaan (bron van eiwitten). In plaats van suiker heb ik dan 2 eetlepels stevia poeder erin gedaan. Echte pudding is het niet geworden maar een soort van… Of pap kan je het ook noemen, seffens doe ik ze in de frigo en morgen zullen we het smaken, zie foto :) Alvast thanks voor de reacties en antwoorden, morgen sluit ik deze vraag...
Ik zou gewoon eiwit opkloppen en er dan de cacao bij doen en vervolgens de stevia