Valt mijn 'vloeibare' kwarktaart nog te redden?

Ik heb een kwarktaart gemaakt. Hij staat nu al 8 uur in de koelkast maar is nog hartstikke dun!
Ik heb gebruikt: boter, suiker, kwark, fruit, koekkruimels en room.
Kan ik hier nog wat aan doen? Misschien in de oven of vriezer? Weggooien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
40.5K

Antwoorden (8)

hij hoort na 2 uur al aardig hard te zijn, dus als het na 8 uur nog vloeibaar is, kan je hem weggooien, of zo opeten.

oven zal niet werken en in de vriezer zal het meer ijs worden dan kwark.

Het is sneller op hem opnieuw te maken (naar instructies op het dr oetker pak) dan te wachten.

naar mijn mening: niet te redden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als kwarktaart is hij verloren. Ik zou hem eens in de vriezer zetten. Misschien wordt het nog wel een hele lekkere ijstaart. Weggooien kan altijd nog....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kwarktaart in de vriezer zetten, naar een octrooibureau gaan en patent aanvragen met jouw kwarkijstaart.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk niet dat ie nog opstijft als ie nu nog zo dun is.
Te waterige kwark? Te slappe room? Ik zie geen bindmiddel als bijvoorbeeld gelatine in je lijstje?
Op zich is er natuurlijk niets mis mee behalve dat de consistentie niet goed is, dus wie weet wordt het heerlijk ijs als je het invriest (evt. eerst door elkaar roeren).
Misschien wordt het niks, maar als je het anders toch weggooit is het de gok waard.
Laat maar horen als het lukt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan ook aan de fruitsoort liggen die je hebt gebruikt.Er zijn fruitsoorten,zoals kiwi's,die enzymen afbreken en dan wordt je kwarktaart never nooit niet stijf.Heb je trouwens wel een bindmiddel gebruikt,gelatine of agar agar,ik zie het niet tussen je ingrediënten staan dus misschien is dat wel de boosdoener.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klop een liter slagroom bijna stijf, als dit eenmaal bijna stijf is voeg er dan beetje bij beetje je ''kwarktaart'' bij. niet de bodem. Blijf voegen todat je specie net zo dik is als echte kwark. Het kan dus zijn dat je veel moet weggooien, dit is jammer maar helaas :)

Je kan ook ipv slagroom je specie in een pan doen, wat blaadjes gelatine in koud water zacht laten worden even uitknijpen en in je pannetje doen laat dit even opwarmen met de kwarktaart specie etbij (niet koken ) ongeveer 3 min en goed roeren. laat het in de pan afkoelen en als het op kamertemp is doe je het terug in je maatvorm en in dekoelkast na 2 uur is je taart zeker weten stijf (of hij hierdoor lekkerder word das nog maar de vraag)

gebruik ongeveer 30g gelatine op een liter van je taart niet meer dan dit anders heb je een stuiterbal ipv een taart

s6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eigenlijk het enige zinnige antwoord....
heb je wellicht meerder malen van het mengsel geproefd met dezelfde vinger/lepel? Het kan zijn dat de enzymen in je speeksel de boosdoener zijn (net als de enzymen in bepaalde soorten fruit als kiwi en ananas) en de boel om zetten in een niet op te stijven geheel...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het niet opstijven komt door de afwezigheid van gelatine hetgeen zorgt voor de op-stijving. Je kunt dit corrigeren door alsnog in water geweekte gelatine blaadjes aan het kwarkmengsel tot te voegen en de taart alsnog te laten opstijven! Succes ermee!