wat kan je nog meer doen met pannenkoekenmix behalve pannenkoeken bakken??

ik heb geprobeert pannenkoeken te maken maar ze plakken vast aan de bodem

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
20.1K

Het beste antwoord

Als de pannenkoeken vastplakken aan de bodem, is in de regel gewoon de pan niet heet genoeg, en./of jegebruikt te weinig vet/ boter. (Pannenkoeken bakken zonder vet gaat ECHT niet, ook niet in de allerbeste anti-aanbakpan).

Met wat meer boter en geduld, kun je er dus nog gerust pannenkoeken van bakken.

Verder zijn de mogelijkheden eigenlijk vrij beperkt ; met wat bakpoeder erdoor kun je proberen poffertjes (als je daar de pan voor hebt) of Kaiserschmarn (met of zonder rozijnen) te maken, met wat extra bloem pancakes of drie-in-de-pan, maar het blijven allemaal variaties op pannenkoeken, en allemaal afhankelijk van een pan die heet en vet genoeg is.

Je kunt het (mits ongezoet) gebruiken om stukjes groente of vlees doorheen te halen en te frituren als een soort tempurabeslag ; wel lekker, maar niet erg luchtig en heel vet natuurlijk.

Je kunt bloem, boter en suiker toevoegen tot je een soort koekjesdeeg hebt, en daar koekjes van bakken, maar dat wordt wel heel erg experimenteren. Maar in de basis is pannenkoekenbeslag niets meer dan bloem, meel en eieren en vocht (melk). Voeg daar in andere verhoudingen eieren, bloem, vet en vocht aan toe, en je kunt uieindelijk alles bakken, al beperkt de enorme hoeveelheid melk je wel enigzins.

Ik zou het dus gewoon bij pannenkoeken houden, en dan gewoon zorgen dat je pan heet én vet genoeg is. Dan moet dat gewoon lukken. Wacht met omkeren tot de bovenkant droog is en er kleine gaatjes in komen op halfhoog vuur, keren, nog even wachten en klaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+, en de eerste pannenkoek mislukt meestal. bij mij slagen ze altijd nà de eerste.

Andere antwoorden (5)

Je zou er poffertjes mee kunnen maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg er voor dat de pan goed warm is en je er voldoende vetstof in hebt. Maak er eens drie -in-de- pan van door er wat minder vloeistof bij te doen als je het beslag maakt.
In de pan 3 lepels beslag als dikke kloddertjes erin leggen, niet zo stevig natuurlijk dat het een bergje blijft, maar net zo stevig dat het niet direct over de bodem van de pan uitvloeit maar bij elkaar blijf als een beetje bol koekje. Het zijn gewoon kleine pannenkoekjes die het voordeel hebben dat ze zo makkelijk te draaien zijn.
Zijn ook lekker met rozijnen /appel ed erdoor heen.
amc
12 jaar geleden
Je zou er glee mee kunnen maken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
flyingcrow
12 jaar geleden
Wat is glee,en hoe maak je dat dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een tv-serie!^^
Doe wat pizza kruiden een pepertje en knoflook door het beslag
dan in de pan spek ui en paprikareepjes
of ham,ui en paprika
dubbel bakken en smakelijk eten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan er natuurlijk poffertjes mee maken of je maakt een pannenkoek en doet daar een bolletje ijs op.:-)
Jumjum smullen maar!