Kan je kipreepjes rauw op een quiche doen en bakken in de oven, of eerst bakken?

Er staat namelijk het volgt:
Leg het koolmengsel erop en schenk de losgeklopte eieren erover. Snijd de kipfilet in reepjes en leg op de taart. Bestrooi met zout en peper naar smaak. Bak de taart in het midden van de oven in ca. 25 min. gaar en lichtbruin

Alleen ik heb nog nooit rauwe kip op een quiche gedaan altijd eerst gebakken...
Heeft iemand ervaring of dit dus kan?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Koken
5.3K

Antwoorden (1)

Ja, dat kan.
Volgens mij ken ik het recept (ah, allerhande).

Omdat de quiche in een oven gaat (200 graden), is de kip gaar in 20 minuten.
Als je alleen rauwe stukjes kip in de oven doet op deze temperatuur, is de kip ook gaar na 18 tot 20 minuten.
Jouw quiche gaat er 25 minuten in, dus het recept gaat echt lukken.

Maar.....zelf kook ik ook graag.
Persoonlijk zou ik de reepjes even kort aanbakken (niet gaar), laten uitlekken, op de quiche doen, afbakken in de oven.
Zelf vind ik dat de kip dan sappiger blijft en mooier kleurt.

Maar wat je ook kiest, mislukken kan het niet.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Super bedankt!
Ja klopt het komt idd van de allerhande (ah).
Dan zal het vanavond vast goed komen, bedankt voor de snelle reactie :)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Graag gedaan en smakelijk!