Eten koken?

Waar gaat jouw voorkeur naar uit als je na een dag werken voor een maaltijd moet zorgen? Staat deze dan na 15-20 minuten op tafel? Of ga je uitgebreid koken?

Rekening houdend met het feit dat het de consument steeds gemakkelijker wordt gemaakt. Zelfs de aardappelen zitten al enkele decennia in blik en zijn kwalitatief erg goed eetbaar...

Het verschil tussen vers, of blik/pot/diepvries is tegenwoordig qua voedingswaarde, vitamine etc. vrijwel nihil

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

Altijd vers, maar mijn ervaring is dat dit helemaal niet lang hoeft te duren. Tien minuutjes voorbereiding en een half uur later zit ik aan tafel. En je kan het er ook nog zo uit laten zien alsof je uren in de keuken hebt gestaan ^^

Het zal best dat blikgroente qua voedingswaarde overeen komt met verse groenten. Maar ik vind persoonlijk de smaak van bijvoorbeeld een blik sperziebonen niet te vergelijken met verse bonen. Blikken zal ik om die reden dan ook nooit in huis halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dag Starbless,

Ik kook tussen de middag meestal eten, thuis heb ik mijn werkzaamheden, (eigen bedrijf), vind dat er vers gekookt moet worden,( het is de brandstof voor het lichaam). Iemand die buiten de deur moet werken kan tegenwoordig vers klaargemaakte groenten en aardappelen in de winkel kopen, dus kan alles sneller, en staat het ook in een mum van tijd op tafel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een snel maar overheerlijk gerecht?
Pasta met spinazie-roomsaus; klaar in 15 minuten

1. Zet water op voor Penne/Fusilli (grano duro)
2. Doe een half pak spinazie deelblokjes in een pan, voeg olijfolie en wat zout toe en laat dit smoren.
3. Voeg 4 uitgeperste teenjes knoflook toe.
4. Laat dit smoren en droogkoken zodat het niet te nat is.
5. Zet het vuur zacht en voeg een zakje geraspte kaas toe, en meng dit vlug 20 seconden,
6. Voeg een half pakje room toe en blijf roeren.
7. Nu is de saus klaar. Voeg eventueel een theelepel orgeano toe aan de saus.
8. Zet de saus op een warmhoudplaatje

Je hebt ondertussen de pasta gekookt.

Dit gerecht kan in 15 minuten kaar zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Starbless;

Als ik na de maaltijd niet snel weer weg moet vind ik het erg relaxed om de tijd voor het eten te nemen. Het koken hoort daar dan ook bij; lekker wokken bijvoobeeld. Biertje of glaasje wijn erbij, heel ontspannend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gewoon zo snel als mogelijk, drukke studenten leven hea
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na thuiskomen aardappelen schillen, groente snijden, dit duurt zo'n 10 minuten. Dan moet het zo'n 25 minuten koken, in de tussentijd bereid ik het vlees. Als aardappelen en groente gaar zijn, groente nog lekker aanmaken met een sausje, en klaar is kees. Ben je goed half uurtje mee bezig dus. Maar wel allemaal vers dus! Als je eenmaal begint aan blik en diepvries loop je het risico dat het al gauw structureel gaat worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar mijn weten zijn er genoeg variaties...
Ik probeer zoveel mogelijk vers te koken want al heb je gelijk wat betreft voedingswaarde enz. van fabriekseten, het verschil zit 'm in de prijs. Voor hetzelfde geld van een pak voorgesneden aardappelen, heb je een zak van 3 kilo. Moet je dan wel zelf schillen. Nou, dat kost 5 minuten. Ik heb het ervoor over om de pijn in mijn portemonnee te verzachten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In een speciale schaal voor de magnetron doe ik geschilde aardappels en verse groente via een automatisch programma. Verder is een maaltijdsalade of een maaltijdsoep met verse ingrediënten favoriet.
Ik heb er meestal een kleine 30 minuten in totaal voor nodig en de kookwekker helpt daar bij en dat is wachttijd.