Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het verantwoord om (overgebleven niet opgewarmd)groente uit blik/glas in te vriezen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
776

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Joh waarom zou je dit doen,het is natuurlijk al een x ingeblikt dan zal je paar euro voordeel hebben, ziek is ergerkijk met verse groenten is het een ander verhaal, dat kan altijd.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Met groenten doe ik het nooit, maar pastasaus of gepelde tomaten waar ik niet zoveel van nodig heb wel, gaat prima
(Lees meer...)
anneliez
12 jaar geleden
Ik zou het gewoon doen. Ziek word je er (niet zo gauw) van. Na het ontdooien kun je gewoon ruiken en proeven of het je nog bevalt.
Vries het niet in in blik of pot. Het water in de groente zet uit, en de pot zal zeker barsten.
Verse groente die veel water bevat zal meestal stukvriezen, en er niet meer uitzien (sla bijvoorbeeld).
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Kleiner blik kopen, volgende dag opeten, maar invriezen zou ik echt niet doen, niet dat je er dood van gaat, maar heeft geen enkele smaak of voedingswaarde meer. Kwestie van teveel bewerkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen enkel probleem, is ook nog goed steriel .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding