Hoe maak je dipsaus voor chips?

Hoi allemaal!

Ik heb gister chips ingeslagen en ik dacht dat dipsaus daar lekker bij zou smaken,
maar ik heb geen idee hoe je dipsaus moet maken!

Kan iemand mij helpen?

groetjes Joop

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
3.8K

Het beste antwoord

Neem kruiden die je zelf lekker vind (knoflook, italiaanse kruiden, etc). 2,5 eetlepels mayo en 1 eetlepel water. Goed door elkaar roeren.

Je zou ook gewoon ketchup en mayo kunnen mixen als je dat lekker vindt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

de basis is 2/3 mayo, en 1/3 yoghurt.
daar kan je aan toevoegen wat je lekker vind.
knoflook, of kruiden zoals kerrie of paprika.
13 jaar geleden
Duyvis heeft van die zakjes gedroogde ingredienten, waar je zelf alleen mayo/yogonaise bij hoeft te doen, en die zijn erg lekker, vooral de aïoli, de kerrie, en de fiesta. Als je er zelf nog wat verse ingredienten bij doet (bieslook, teentje knoflook, peterselie ed.) hoef je niemand op te biechten, dat je het niet helemaal zelf gemaakt hebt, en je weet zeker, dat het niet kan mislukken....Verder vind ik salsa ook erg lekker om mee te dippen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn vele soorten dipsaus. Als je googeled kom je ongetwijfeld vele recepten tegen.

Een snelle, makkelijke die bij ons wel eens op tafel komt:

Ingredieten:
6 eetlepels mayonaise of fritessaus
2 eetlepels ketchup
2 eetlepels curry
1 theelepel paprika poeder
1 theelepel kerriepoeder
1 theelepel mosterd
bieslook

Bereiding:
De bieslook fijnsnijden
Dan alle ingredienten door elkaar heen mengen (eventueel nog zout en/of peper naar smaak toevoegen).

Je kunt de saus pittiger maken door van één van de ingredienten er wat meer in te doen maar dat is een kwestie van smaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier staat een overzicht.

Een recept voor tzatziki:
Een komkommer raspen en met een halve eetlepel zout een kwartiertje laten lekken in een vergiet. Daarna een halve liter griekse yoghurt toevoegen, teentje gesnipperde knoflook en een lepel olijfolie toevoegen. Op smaak brengen met peper en zout.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan kleine zakjes kopen van duyvis. Hoef je alleen water en mayo bij te doen of andere weer met yoghurt. Er zijn heel veel verschillende smaken! Lekker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Recept dipsaus.

Ingrediënten voor 4 personen:
6 eetlepels mayonaise of fritessaus, 2 eetlepels ketchup, 2 eetlepels curry, 1 theelepel paprika poeder, 1 theelepel kerriepoeder, 1 theelepel mosterd bieslook

Hulpmiddelen:
Mes kom lepel

Voorbereiding:
De bieslook fijnsnijden

Bereidingswijze:
Alle ingredienten door elkaar heen mengen. Eventueel nog zout en/of peper naar smaak toevoegen. Je kunt de saus ook pittiger maken door van 1 van de ingredienten wat meer in te doen maar dat is een kwestie van smaak.

Serveertips:
Eetlepel sambal toevoegen of een pepertje er door heen om het pittiger te maken.

Toegevoegd na 9 minuten:
Magere dipsaus, zelf maken
■Een kommetje
■Een eetlepel halvanaise
■2 Eetlepels yoghurt
■2 Teentjes knoflook
■Een paar sprietjes verse bieslook

Was en snijd het bieslook in kleine flintertjes. Knijp de teentjes knoflook uit boven de halvanaise. Voeg de yoghurt, het bieslook, het knoflook en het water toe en roer door elkaar.