Is Poulet eigenlijk afval vlees? Is het geschikt voor hachee? Waar is het eigenlijk voor qua gerechten?

Ik heb al een paar keer Poulet-vlees gebruikt voor Hachee. Maar ik krijg het nooit lekker zacht. Nu bedacht ik mij dat het wel goedkoop vlees is. Dus vraag ik me af of het geschikt is voor hachee? Zo niet, waar dient het eigenljk voor? Voor soep?
Is het afvalvlees?

Toegevoegd na 10 minuten:
het is wel runderpoulet

Weet jij het antwoord?

/2500

Runderpoulet is het meest taaie vlees van de koe. Het is geschikt om soep van te trekken. Maar hachee kun je er ook mee maken. Je moet het wel heel lang (4 uur minimaal) laten stoven, dan wordt het wel zacht. Voor hachee kun je het beste riblappen kopen, deze zijn iets vettiger wat de smaak veel lekkerder maakt.

Poulet is al het vlees dat in stukjes verkocht wordt, of dit nu varkens- runder- of kippenvlees is. Voor hachee gebruik je het beste runderpoulet. Zelf maak ik er geregeld goulash of het lekker Maastrichtse zuurvlees van. Noodzaak is wel om er enkele uren voor uit te trekken, dan wordt het vlees gegarandeerd goed mals.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100