Wat is het meest bijzondere wat je ook gemaakt heb?

Welke gerecht is het meeste speciale wat je ooit gemaakt heb en waarom?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Koken

Antwoorden (11)

beef rendang! super lekker en leuk om te maken! en natuurlijk omdat ik wanneer ik het eet weer een beetje in indonesie ben!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Toen ik snachts half sliep, zag ik op mijn kamer een hand onder te tafel vandaan komen, heel bizar..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Haha, ik geloof dat je de vraag niet geheel juist gelezen hebt. Niet MEEgemaakt, maar gemaakt, als in: potjes en pannetjes op het vuur, bordjes op tafel.
Potjie-Koss.
Even weer in gedachten terug naar de Rondreis Namibie, Botswana en Zimbabwe. Even de ogen dicht en in de verte hoor ik de leeuw brullen, jakhalsjes blaffen en een olifant trompetteren...
Was mijn leukste vakantie ooit, denk er nog steeds met veel plezier aan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn moeders geheime soep-recept... Ik heb het gemaakt voor een kerstdiner en hij smaakte niet 100% hetzelfde, maar ik kwam heel heel dicht in de buurt. Waarom dit het meest bijzondere is; is omdat mijn broers en zussen het recept niet gekregen hebben, en ik wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ossebuco!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een diner voor 23 personen op een van mijn verjaardagen. (Macaroni, een grote emmer met vers gemaakte salade en gehakt met tomatensaus.)
Bijzonder was dat iedereen het leuk en lekker vond. Ze kwamen van ver en wisten het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Varken aan het spit, achterin mijn tuin met een zelfgeklust spit
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben laatst met mijn ouders naar een zeer goed restaurant (Artusi Delft) gegaan en daar gegeten.
Een week later maakte ik voor hen onderstaande gerechten en weet je wat mijn vader zei: DIt is nog lekkerder dan in dat restaurant.

Voorgerecht:
Tomatencappucino
ui en knoflook bakken, tomaten erbij, na 5 minuten boullion toevoegen en 10 minuten koken. Daarna door de zeef halen en met de staafmixer luchtig kloppen. (half-warm serveren)

Hoofdgerecht:
Kalkoen in ham
Kalkoenfilet opensnijden en insmeren met tapenade (home-made) en mozarella. Daarna dichtvouwen en inwikkelen met (serrano)ham. Ongeveer 25 minuten in de oven op 180 graden.
Serveren met salade van sla-mix met croutons en peper, walnoten en met spaghetti (leuk bedje van maken)

Nagerecht:
Mango en chilipeper met citroenijs (klassieker)
Mago snijden en mengen met chilipeper en citroensap. Daarna leuk opmaken met citroenijs en heerlijk smullen maar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gentse waterzooi met kip. Heerlijk. We aten het in Gent (hoe toevallig) en omdat ik het zo apart vond heb ik het recept op internet gezocht en het een keer zelf gemaakt.
Het is een hoofdgerecht met soep ineen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
knoflook ijs eg lekker
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Terwijl ik een onder andere een storing in mijn fijne motoriek heb, heb ik een schaal sushi als voorafje gemaakt.
Het koste me maarliefst 1,5 uur (vroeger was het een paar minuten), maar het is gelukt. Voor mij tot nu toe het meest bijzondere dat ik gemaakt heb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wil een foto bijvoegen, maar dat kan niet via bewerken... jammer.