Ik zoek een makkelijk recept voor verse snijboontjes. Wie kan me helpen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik doe er altijd een uitje en een spekje doorheen. Dan naar gelieve kruiden of een klein beetje Hoi Sin saus erdoorheen. Dan eigenlijk dan nog rode ui, voor de kleur en het zicht.

boontjes kopen Door de snijmachine halen kort opkoken met een beetje nootmuskaat Gebakken aardappletjes, gehaktbal & appelmoes erbij klaar.

Snij ze in smalle schuine reepjes. Stoof die een kwartiertje in wat water met een beetje (zonnebloem)olie. Schud er tenslotte wat sambal en geraspte kokos door. Heerlijk bij rijst.

Nodig: snijbonen champignons spekjes boursin/paturain/kookroom/oid Snijd de boontjes klein (of koop ze gesneden natuurlijk), zo ook de champignons. Bak de spekjes en champignons, voeg de snijbonen toe en ff flink roerbakken. Voeg de paturain toe (of boursin of kookroom of philadelphia bieslook, wat je ook maar lekker vind of in huis hebt). Even doorkoken. Rijst erbij serveren en EET SMAKELIJK!

Ik snij ze schuin in stukjes van een centimeter of twee. En dan koken in water met een blokje rundvleesbouillon.

Verse snijboontjes voor bij de aardappeltjes Ingrediënten (2 personen) 500 gram verse snijbonen Nootmuskaat Theelepel boter Theelepel zoetstof Bereiding (± 25 min) De boontjes wassen. Snij de verse snijboontjes in schuine reepjes. Kook de boontjes 15 minuutjes. Boontjes afgieten, theelepeltjes boter, flink snufje nootmuskaat en 1 theelepeltje zoetstof er door heen roeren.

Pan met water opzetten, net voldoende om de boontjes te bevatten, wat zout en beetje suiker toevoegen. Gesneden boontjes in het kokende water doen en ong. 10 min. koken tot ze beetgaar zijn. Afgieten, met klont roomboter , beetje nootmuskaat en misschien een beetje suiker in de pan door elkaar mengen. Dit is het lekkerst, je proeft de boontjes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100