Wat is een lekker recept voor aardappelsalade?

En dan niet zoals die bakken die je in de supermarkt koopt, want dat vind ik veel te nat!

Toegevoegd na 14 minuten:
En liefst niet vet!
De aardappelen heb ik al gekookt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
2.4K

Antwoorden (5)

Ingrediënten:

* 750 gr. aardappelen
* 1 zure appel

* 2 flinke augurk (zoet/zuur)
* 2 el. zilveruitjes
* 2 lente uitjes
* 3 el. mayonaise
* 3 el. zure room
* 1 tl. verse citroensap
* 1 tl. Boerenmosterd
* fijngehakte peterselie
* fijngehakte bieslook
* zout en peper

Bereiden:
Schil (of schrap) en was de aardappelen. Kook de aardappelen in een grote pan met voldoende water beetgaar in 8 tot 15 minuten, naar gelang de grootte van de aardappelen. Laat de aardappelen iets afkoelen. Snijd de aardappelen in schijfjes of in grove blokjes. Roer de mayonaise, zure room, citroensap, mosterd en peper en zout goed door elkaar en maak zo een sausje.

Snijd de appel in reepjes, de augurken in blokjes en de zilveruitjes in tweeën. Meng dit samen met het sausje door de aardappelschijfjes. Laat het geheel tenminste een halfuur trekken.
13 jaar geleden
Aardappelsalade

Ingrediënten voor 4 personen:
8 middelgrote aardappelen - 2 kruidenbouillontabletten - 1 kleine ui - 1 dl witte azijn - 1 eetlepel suiker - peper en zout - 2 afgestreken eetlepels mayonaise - 1 eetlepel magere kwark of yoghurt - 2 eetlepels fijngehakte bieslook of peterselie

Voorbereiding:
Aardappelen schillen en in plakjes snijden van 1/2 cm. Ui pellen en snipperen. Aardappelschijfjes goed wassen.

Bereidingswijze:
Aardappelschijfjes opzetten met kruidenbouillontabletten en zoveel water dat de plakjes net onder staan. Aardappelschijfjes aan de kook brengen en plm. 3 minuten koken. Als de aardappelen zo goed als gaar zijn azijn, suiker en gesnipperde ui toevoegen. Weer aan de kook brengen en nog plm. 3 minuten koken. In het vocht 10 minuten laten afkoelen. Afgieten in een vergiet en de aardappelschijfjes goed laten uitlekken. Vermengen met de mayonaise en de gehakte kruiden. Af laten koelen en smullen maar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn smaak: hoe eenvoudiger hoe beter.

Stoom wat aardappeltjes (nu zijn de opperdoezer het allerlekkerst!) gaar, laat afkoelen en maak een dressing van wat olijfolie, een teentje knoflook en wat bieslook. Husselen maar, en eventueel wat zout en peper toevoegen.

Wil je liever wat pittigs, doe dan een gesnipperd spaans pepertje erbij met een flinke snuf kerriepoeder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt de aardappels al gekookt. Ik hoop dat je ze niet te gaar gekookt hebt, en dat ze niet kruimig zijn. Laten we daar maar van uitgaan.
Maak een "vinigraitte" van 3 eetlepels azijn, eetl. mosterd,beetje suiker,zout,peper, fijngesneden uitje, wat gehakte peterselie, 3 eetlepels (olijf) olie. maak dit warm tot 59 graden en meng dit door de aan plakjes gesneden aardappels. Voeg ook een aan kleine blokjes gesneden appel en een fijngesneden augurk toe.
Laat dit een nacht afgedekt in de koelkast staan.
Dien de aardappelsalade niet koud op, dan smaakt hij veel beter.(mooi gegarneerd natuurlijk).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De lekkerste aardappelsalade maak je door de kleine aardappelen uit de zak te halen, ze schoon te schrobben en in de schil te koken. Niet te lang, want de schijfjes moeten zo mogelijk heel blijven. Afgieten en goed koud afspoelen. Maak intussen wat bouillon van een kippenbouillontablet. Pel de nog warme aardappels en snijd ze in schijfjes en giet een flinke soeplepel bouillon over de nog warme aardappels. Meng door elkaar en laat
dit ca. ½ uurtje intrekken. Meng vervolgens fijngesnipperde ui, blokjes augurk en hardgekookt ei erdoor, een flinke el. fritessaus vermengd met een beetje mosterd, fijngehakte peterselie en bieslook en maak op smaak met peper en zout. Dek de schaal af en zet hem in de koelkast om goed door te trekken en koud te worden.
Zo heb je een smeuige aardappelsalade die echt heerlijk smaakt.
amc