Wat is Dikke Willem?

Het heeft iets te maken met bloem en binden en waar wordt het voor gebruikt?

Toegevoegd na 5 dagen:
Allemaal bedankt voor de antwoorden!++++

12 jaar geleden
in: Koken
12.6K

Het beste antwoord

,,dikke willem"is een dikke pap van water en toegevoegde bloem, hiermee kan je gebonden soepen en sausen binden, binding is labiel ten opzichte van gebruik van een roux. (boter en bloem in de verhouding 5 6 en gaargemaakt)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dikke Willem is een papje van bloem met water, en dat wordt gebruikt om gerechten die tijdens de bereiding slap geworden zijn weer wat te verstevigen.
Amadea
12 jaar geleden
Dikke Willem is een papje van gelijke hoeveelheden maizena of bloem en water. Het wordt door een gerecht geroerd om het te binden.
amc
12 jaar geleden
dikke willem is een bindmiddel van bloem en water en wordt gebruikt om sauzen de juiste dikte te geven op het laatst.
het is een oude culinaire term