Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoelang kun je stoofperen in water laten alvorens ze te stoven?

Omdat ik alleen 'savonds meestal de tijd heb om ze te schillen en ze dan gelijk al kan stoven vraag ik me af of ze een nachtje geschild in water kan laten staan.

4 maanden geleden
in: Koken
Inekez1
4 maanden geleden
Probeer het eerst gewoon eens met 1 peer.
Of met 2, doe je 1 op kamertemperatuur onder water en 1 in de koelkast. Misschien een idee om ze eerst even kort te koken, zodat in elk geval eventuele schimmels en bacteriën doodgekookt zijn. Zelf kook ik stoofperen altijd maar net gaar, vind ik lekkerder dan dat hele zachte. Ze worden dan niet zo mooi rood, maar wel lekker. En dat kan ook gewoon met elke keer een kleine portie. Kwartiertje schillen, stuk of 6 peren in een pannetje, iets van drie kwartier pruttelen en klaar. Meestal eet ik dan de helft ervan nog dezelfde avond op en de rest de volgende dag. Paar dagen later schil ik dan weer een paar nieuwe peertjes.
ronron1212
4 maanden geleden
Dat worde dan wel redelijk harde peren. Ik hou er liever van als ze lekker zacht zijn en mooi rood.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Je kunt stoofperen meestal een nachtje geschild in water laten staan zonder dat ze te veel problemen krijgen.

Zorg er wel voor dat je het water af en toe vervangt, zodat ze vers blijven. Dit voorkomt dat ze bruin worden of een onaangename smaak krijgen.

Dus geen probleem om ze een nachtje te laten staan!

Wie heeft er nog meer tips voor het bereiden van stoofperen? Welke bereidingswijze werkte voor jullie het beste?
(Lees meer...)
4 maanden geleden
Amadea
4 maanden geleden
Volgens mij gaat dit over aardappels. Hoe kun je zonder bronvermelding nou nagaan of de gegeven informatie correct is?
Het Voedingscentrum zegt dat je geschilde peren met citroensap moet besprenkelen en dan afgedekt in de koelkast bewaren. Maar zij maken geen verschil tussen gewone en stoofperen.
Ikhebgeenidee
4 maanden geleden
"zorg er wel voor dat je het water af en toe vervangt" --> dat betekent dat je er dan 's nachts (een paar keer) uit moet?!?!
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing