Hoe vermijd je dat diepvriesspinazie met room zo waterig op je bord komt?

Mn spinazie is altijd heel waterachtig (biodiepvries met room, maar ik heb het met alle diepvriesspinazie). Ik maak m in de microgolf of in een kookpotje op het vuur.
Is er iets waardoor ik dit kan vermijden/verminderen? Zo is het niet erg lekker vind ik...

12 jaar geleden
in: Koken
34.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik voeg altijd wat volkorenmeel toe om het te binden.

Antwoorden (5)

Tip: wat paneermeel toevoegen. Je kunt ook diepvriesspinazie zonder room kopen, dit verwerken zoals je gewend bent en tot slot naar smaak wat kruidenroomkaas toevoegen. Bij beide opties wordt de spinazie wat steviger. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
liveisgreat
12 jaar geleden
paneermeel heb ik al es gedaan, maar dan wordt die spinazie zo korrelig en dat vind ik niet lekker. De roomkaas hou ik echter zeker in gedachten voor de volgende keer! Bedoel je dan een soort Boursin? of platte kaas met kruiden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja een soort Boursin bedoel ik.
Je kunt er wat allesbinder doorheen strooien, de spinazie zal dan zeker dikker worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
liveisgreat
12 jaar geleden
weet niet of dat te koop is in België, ken ik alleszins niet. Maar moest dat hier bestaan is dit misschien wel het ei van colombus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In België is het ook te koop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.honig.nl/producten/vertrouwd_mix_allesbinder.html?action=search&query=platform:Vertrouwd&matchesPerPage=5&displayPages=10&index=Producten%20-%20Offline&searchPage=5&fields=bereidingswijze%20beschrijving%20ingredienten%20title%20content%20meta&number=4&count=5
Ik laat de spinazie altijd ruim van te voren ontdooien in de pan waarin ik het ga opwarmen. En voordat ik het ga opwarmen giet ik het overtollige vocht gewoon uit de pan. Dat scheelt enorm!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spinazie is een natte groente en bij diepvriesspinazie à la creme is hij natuurlijk nog iets natter vanwege de room.
Je kunt hem dan ook het beste niet eerst ontdooien, maar op laag vuur in een onafgedekte pan laten ontdooien.
Eenmaal ontdooit, het vuur hoger zetten en de overmaat aan vocht zal ook meer verdampen.
Is hij nog te nat naar je zin, wrijf dan 2 beschuiten tegen elkaar fijn boven de groente en roer dit erdoor, of neem een beetje paneermeel. Hierdoor wordt het vocht opgenomen en je proeft er niet veel van.
amc
12 jaar geleden
in een pan opwarmen zorgt ervoor dat er vocht kan verdampen maar ik neem aan dat je dat te lang vindt duren. Ik giet diepvriesspinazie na opwarmen altijd in een fijne zeef, ook al warm ik t in een pan op het fornuis op dan nog is er plasvorming op je bord, vandaar de zeef, wees niet bang dat de room dan wegdrupt, valt reuze mee, het water gaat als eerste.