Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een goede wokpan?

Ik wil geen anti aanbaklaag en geen rvs. Heb een gietijzeren wokpan van Stottenberg en een plaatstalen van Du Buer . Beide ingebrand en zolang ik maar indonesisch kook gaat het goed. Maar in lbeide pannen mogen geen geen zuren ldus geen shiaoxing wijn , sake , mirin etc.
Als ik dit had geweten had ik ze niet gekocht.l maar wat dan? Op YT zie ik mooie zwarte wokken waar van alles in gaat. Weet iemand hoe de wokpan en zijn die je hier bij Toko'snkunt kopen?

4 maanden geleden
in: Koken
Inekez1
4 maanden geleden
Het enige dat naar mijn weten tegen zuren kan, is rvs en keramisch. Hoewel keramisch een anti-aanbak-materiaal is, is het niet te vergelijken met teflon-achtige anti-aanbaklagen. Keramische pannen zijn veilig en als je een goede kwaliteit hebt, ook bestand tegen roeren of omscheppen met metalen lepels.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Als je geen anti-aanbaklaag of RVS wilt, is het goed om te kijken naar een carbonstalen wok. Deze zijn populair onder veel koks omdat ze de warmte goed vasthouden en een natuurlijke anti-aanbaklaag kunnen ontwikkelen na gebruik.

Kijk bijvoorbeeld naar merken zoals Wokcentrum of de bekende Chinese merken. Vaak vind je ze ook bij Aziatische speciaalzaken of Toko's. Die bieden soms ook de traditionele wokken aan, perfect voor roerbakken!

Let wel op dat je de wok goed inbrandt en onderhoudt, want dan gaat ie een leven lang mee.

Wie heeft er ervaring met carbonstalen woks? Welke tips hebben jullie om ze goed te gebruiken?
(Lees meer...)
4 maanden geleden
Inekez1
4 maanden geleden
- Min van mij. Slecht antwoord dit. Een carbonstalen pan kan juist NIET tegen zuur!
Inesofie
4 maanden geleden
Plaatstaal en Carbon staal hetzelfde. Snapt AI niet
Amadea
4 maanden geleden
Waarom selecteer je dit dan als "beste antwoord", Inesofie? Beter wacht je tot er een bijdrage komt waar je echt wat aan hebt....
Inekez1
4 maanden geleden
Plaatstaal en carbon is niet helemaal hetzelfde. Maar het is beide niet goed bestand tegen zuren.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing