Is de kartonnen schrijf die onder de ah verse pizza zit schadelijk als je dit in de oven legt?

Het gaan niet om de buitenverpakking zelf maar de kartonnen schijf die er bij komt, als je de verpakking open maakt zit er nog een extra kartonnen schijf in die gecoat lijkt te zijn. Nu heb ik extra schijf in de oven gebruikt als bakpapier. Ik merkte dat mijn pizza niet helemaal goed was dus wss is het niet bedoeld voor in de oven, maar nu vraag ik me af of ik veel schadelijke stoffen heb binnengekregen na het eten van de pizza.
De scheur en kreuken is zelf gedaan, de opgezwollen vlekken zijn na het gebruik in de oven (omcirkelt).

Picture for question
een jaar geleden
in: Koken
18.9K
Utrecht
een jaar geleden
Schadelijke stoffen zal je er niet van binnen krijgen; het karton is niet verbrand. Deze kartonnen schijf is ontwikkeld om direct contact te hebben met de pizza en moet dus aan strenge eisen voldoen.
Pieterke
een jaar geleden
Die kartonnen schijf moet je er inderdaad afhalen voor je de pizza in de oven of magnetron stopt. Maar je zult net als Utrecht zegt geen schadelijke stoffen binnen hebben gekregen.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Op de verpakking van NIET verse pizza's staat duidelijk vermeld dat je het karton moet verwijderen voordat je gaat afbakken.
Dan blijft het afbakpapier WEL zitten en mag dan in de oven.
Hier bij de XL AH verse pizza zit het er ook onder.

Antwoorden (1)

Nee, het is niet schadelijk om de kartonnen schrijf die onder de AH Verse Pizza zit in de oven te leggen. Het is echter wel belangrijk dat je de schrijf verwijdert voordat je de pizza in de oven legt, omdat de schrijf kan smelten en de pizza kan verbranden.
een jaar geleden