Kan een bord in de oven?

Misschien een gekke vraag, maar kan elk bord in de oven? Mijn huisgenoot deed laatst namelijk een nieuw gekochte beker in de oven en die ging dus stuk. Er zitten nu allemaal barsten in.

2 jaar geleden
in: Koken
12.6K
Amadea
2 jaar geleden
Van welk materiaal is die beker gemaakt dan? Bekers kun je niet in een oven plaatsen. Alleen in een magnetron indien je er eerst een vloeistof zoals water of melk in gedaan hebt.
Pieterke
2 jaar geleden
Als je een magnetronoven bedoelt dan moet je die op magnetron staan voor wat de beker betreft. Lees verder het antwoord van SimonV en de reactie van Amadea.

Antwoorden (1)

Nee, niet altijd. Staat er geen temperatuurslimiet op je borden aangegeven? Verhit ze dan nooit boven 200 graden. Borden van porselein kun je beter onder de 160 graden houden om beschadigingen te voorkomen. Beschadigde borden of borden die versierd of beschilderd zijn kun je beter nooit in de oven zetten.
Vaak staat onderop het bord een symbooltje dat aangeeft of het bord geschikt is voor gebruik in de oven en/of magnetron.
SimonV