Waar vind ik een frituurpan die op 125 graden kan worden ingesteld?

Om frites voor te bakken lees ik meestal om dit te doen op 140 of 150 °C.
Maar ik lees echter ook dat het beter is dit te doen op 125 °C.
De reden zou zijn dat de frites dan beter hun vocht kwijt raken en hierdoor knapperiger worden bij het afbakken.
Vooral in België wordt dit veel geadviseerd.
Eigenlijk is het meer voorkoken dan voorbakken.
De frites mogen niet verkleuren maar alleen gaar worden en ze zouden klaar zijn als ze gaan drijven, gaan zingen wordt gezegd, en ze binnenin zacht zijn.
Maar nu de vraag.
Waar vindt ik een elektrische frituurpan waarbij ik de temperatuur kan instellen op 125 °C.
Die ik kan vinden beginnen bij min.140°C.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Koken
1.5K

Antwoorden (1)

Met een professionele friteuse van Bartscher kun je de olietemperatuur instellen tussen de 50 °C en 190 °C, dus zo'n pan bestaat wel degelijk. Bijvoorbeeld hier te koop: https://www.fonq.be/product/elektrische-friteuse-mini-ii-bartscher/412807/
Amadea
2 jaar geleden
LeonardN
2 jaar geleden
Hier een link met de specs voor de temperaturen.
https://www.bartscher.com/nl/Producten/Frituren/Friteuses/Friteuse-SNACK-I/p/A162410E