Hoe maak je een New York cheesecake?

Ik wil de vulling inclusief de bodem zelf bereiden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1K

Het beste antwoord

Je hebt nodig;

85 g. boter + wat voor de vorm invetten
10 digestive biscuits, verkruimeld
1 eetl. lichtbruine basterdsuiker
300 g. philadelphia roomkaas
250 g.lichtbr. basterdsuiker
3 el bloem
1½ theel vanilleextract
ger. citroenschil
1 el. citroensap
3 grote eieren+ 1 extra dooier
125 ml. sour cream

Zorg dat alles klaar staat en op kamertemp. is. Maak hem liefst 1 dag ervoor ivm koelen.

Ovenrek in midden van oven, deze voorverwarmen op 180 gr.C. Bekleed de bodem v.d.springvorm (23 cm) met bakpapier.

Smelt de boter en doe de koekkruimels + el. suiker erbij.
Goed mengen en druk de mix goed aan over de bodem v.d. vorm. 10 min. in de oven bakken, laten afkoelen.

Vulling;
Verwarm oven voor op 240 gr.C. Doe de creamcheese in een kom en mix 2 min. luchtig op medium snelheid. Niet te enthousiast anders breekt de taart in de oven. Zet na 2 min. op lage snelheid en voeg geleidelijk suiker, bloem en een snufje zout toe. mix langzaam de citroenschil, -sap en vanille erdoor. Als laatste de sour cream.
Zorg ervoor dat er geen klonten zijn, maar niet teveel mixen. Vet de zijkanten v.d. vorm in. Giet de mix in de vorm en zet voorzichtig in de oven (midden).
Bak 10 min. op 240 gr.C , verlaag dan de temp. naar 110 gr. Na 25 min. even checken ofhij nog iets vloeibaar is, zo ja, dan nog zo`n min. of 5. Doe de oven uit en laat de taart nog 2 uur in de dichte afkoelende oven staan.
Daarna min. 8 uur afgedekt in de koelkast.
Ga met een mes tussen de vorm en de taart, maak daarna de springvorm los.
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hier staat het hele recept. ;-)

http://www.okokorecepten.nl/recept/bakrecepten/cheesecake/new-york-cheesecake