Ik zoek het recept van gestoofde peertjes, met gedroogde appeltjes en cranberries uit het blad delicious van 1 of 2(?) jaar geleden

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.4K

Het beste antwoord

ik denk dat u dit recept bedoelt:
5 stevige handperen, 200 gr cranberries, 3 steranijs, 1 kaneelstokje, 150 gr gedroogde appeltjes75 gr suiker.

breng 200 m water aan de kook met de steranijs en kaneel, los de suiker er in op.
voeg de appeltjes ( in stukjes) toe en laat 5 min doorkoken. cranberries erbij en 8 min laten doorkoken. voeg de peer ( in parten) toe en laat 8-10 min doorkoken tot compote. laten afkoelen, koud of warm serveren.
eet smakelijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

DEZE IS WEL ZONDER GEDROOGDE APPELTJES MAAR MET CRANBERRIES!

Ingrediënten

1 kleine rode kool (ca. 1 kilo)
2 appels (Elstar)
2 eetlepels appelstroop
1 eetlepel rode - wijnazijn
1 theelepel kaneelpoeder
2 eetlepels allesbinder
zout

Bereiding
1. Van rodekool buitenste bladeren verwijderen. Kool in kwarten snijden en witte stronk eruit snijden. Kool in dunne reepjes snijden, wassen en laten uitlekken.
2. In pan kool met 1 dl water afgedekt ca. 20 minuten zachtjes koken, halverwege omscheppen.
3. Intussen appels schillen, klokhuizen verwijderen en appels in stukjes snijden.
4. Stukjes appel door rodekool scheppen en alles nog ca. 5 minuten koken. Appelstroop, azijn en kaneelpoeder erdoor scheppen. Allesbinder erdoor roeren en nog ca. 1 minuut verwarmen.
5. Rodekool op smaak brengen met zout. Serveren met karbonades en aardappelpuree.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is een recept van rode kool, er wordt echter gevraagd naar stoofpeertjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar het lijkt me wel een lekker recept.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt lekker, maar wel vreemde rode peertjes :-)
Dus daarom toch een -
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef je toch een +
Dit recept is echter wel zonder gedroogde appeltjes.

Stoofpeertjes met Cranberry.

Ingrediënten voor 6 personen

•1 kg stoofperen

•1 kaneelstokje

•3,5 dl vocht. bv half rode wijn half water

•ca. 50gr suiker

•1-2 eetl balsamicoazijn

•1-2 handjes gedroogde cranberries

Bereidingswijze

Schil de peren, snijd ze door en haal de klokhuizen er uit. Kook ze 2 uur zachtjes in het vocht met de kaneel en de suiker. Laat de laatste 10 minuten een scheutje balsamicoazijn en de gedroogde cranberries meepruttellen.

Bij de supermarkt hebben ze vaak heel lekkere kant en klare stoofperen in het groentenkoelvak. Warm die zachtjes op met een scheutje balsamicoazijn en de cranberries. Spaart een hoop tijd en moeite!

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.smulweb.nl/recepten/962434/Stoofpeer-met-cranberry
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om de peertjes lekker rood te krijgen kun je de suiker vervangen door schenkstroop.
Hoe je appeltjes moet toevoegen zou ik ook niet weten.
Misschien is het ook handig om warme appeltjes te serveren, deze maak je van verse appels.
Dan kunnen de gasten kiezen.
Wil het recept wel geven.
Probeer het eens op smulweb.nl