Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik vlees en nasi opwarmen zonder het uit te drogen?

Ik ga binnenkort voor wat mensen koken en heb aardig wat voorbereidingen te doen. Ik maak hierbij een soort kip uit de oven en daarnaast ook nog wat ander vlees uit de oven en ook in de pan gemaakt in een lekkere ketjap saus. Ik vroeg mij af hoe kan ik dit wanneer het afgekoeld is opnieuw goed opwarmen dat het echt goed heet is zonder dat ik het vlees uitdroog of slechter laat smaken ? Daarnaast vroeg ik mij ook af of ik een gerecht als nasi opnieuw in de pan zou kunnen warm maken zonder het gerecht te laten uitdrogen of uberhaupt aan te tasten.

Ik hoor graag van jullie.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Koken
8.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als u de nasi of andere gerechten wil op warmen zonder dat het uit droogt kunt u dit het beste doen in een warmhoutschaal met een deksel die daar geschikt voor is. Dan op lagere temperatuur in de oven.Als het warm genoeg is kunt u het eruit halen en serveren.
(Lees meer...)
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding